Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Turun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Turun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Instagramin käytön tehostaminen urheiluseuran markkinoinnissa : case: HJK Naiset

Niemi-Pynttäri, Santeri (2022)

Avaa tiedosto
Niemi-Pynttari_Santeri.pdf (785.2Kt)
Lataukset: 


Niemi-Pynttäri, Santeri
2022
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022122031122
Tiivistelmä
Sosiaalinen media tarjoaa kustannustehokkaan mahdollisuuden oman asiakas- ja kannattajakunnan tavoittamiseen sekä sen entistä vahvempaan sitouttamiseen. Opinnäytetyön tavoitteena on tehostaa urheiluseuran Instagramin käyttöä osana edustusjoukkueen markkinointia.

Opinnäytetyön teoriaosuudessa selvitetään urheiluliiketoiminnan ominaispiirteitä verrattuna perinteisemmän liiketoimintamallin yrityksiin sekä tutustutaan sosiaalisen median kanaviin ja niiden käyttäjiin. Pohjatietoja hyväksikäyttäen tarkastellaan, kuinka urheiluseura voi näitä tietoja hyödyntämällä tehostaa omaa Instagramin käyttöään osana markkinointistrategiaansa.

Toiminnan tehostumisen mittaamiseksi asetettiin tavoitteeksi SMART-mallin mukaisesti suuremman seuraajamäärän saavuttaminen vuoden 2023 loppuun mennessä. Suurempi seuraajamäärä tarkoittaisi suuremman sitoutuneen kohderyhmän tavoittamista. Tehtäviksi toimenpiteiksi ehdotettiin julkaisumuotojen aiempaa tarkempi huomioiminen, jotta julkaisut menestyisivät paremmin Instagramin algoritmissa sekä kulissien takaisten sisältöjen julkaiseminen, joilla olisi mahdollista tavoittaa tehokkaammin paitsi omat seuraajat, myös mahdollisesti kohderyhmän ulkopuoleisia, uusia seuraajia. Esitetyistä toimenpiteistä erityisesti julkaisumuodoilla todettiin olevan suuri merkitys julkaisun menestymiseen Instagramin algoritmissa.

Opinnäytetyön avulla paitsi toimeksiantaja, myös muut urheiluseurat voivat tehostaa sosiaalisen median käyttöä osana omaa markkinointistrategiaansa.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste