Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Jyväskylän ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Jyväskylän ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Palvelun laatu majoituspalvelu Villa Sinuksissa

Hakala, Laura (2014)

Avaa tiedosto
Hakala_Laura.pdf (731.0Kt)
Lataukset: 


Hakala, Laura
Jyväskylän ammattikorkeakoulu
2014
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2014060912260
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tavoitteena oli kehittää työn toimeksiantajan, majoituspalveluita tarjoavan Villa Sinuksin, palvelun laatua. Tutkimustehtäväksi muodostui selvittää, kokivatko asiakkaat yrityksen laadukkaana majoituspalveluna. Tehtävän ratkaisemiseksi tutkittiin Villa Sinuksin vuoden 2013 aikana majoittuneiden asiakkaiden majoituskäyttäytymistä sekä heidän kokemuksiaan Villa Sinuksin fyysisistä tiloista ja palvelun toimivuudesta.

Tutkimus toteutettiin kvalitatiivisen puolistrukturoidun haastattelun avulla. Tutkimusmenetelmänä käytettiin teemahaastattelua. Haastattelulomake lähetettiin sähköpostitse 33:lle Villa Sinuksin asiakkaalle, joista 11 vastasi haastatteluun. Tutkimus toteutui sähköpostihaastatteluin, puhelinhaastatteluin sekä henkilökohtaisin haastatteluin. Lomakkeen kysymysten pohjana käytettiin palvelun laatua tutkivaa SERVQUAL- mittaria. Työn tietoperustassa käsiteltiin matkailun tulevia trendejä, majoitusmarkkinoita Suomessa ja Jyväskylässä sekä palveluja ja palvelun laatua.

Tutkimustulokset selvensivät hyvin asiakkaiden mielipiteitä Villa Sinuksin laadusta. Tuloksissa oli nähtävissä myös matkailun tulevaisuuden trendejä. Tulosten mukaan asiakkaat kokivat palvelun laadukkaaksi ja miellyttäväksi ja Villa Sinuksin tilat kauniiksi ja persoonallisiksi. Palvelun koettu kokonaislaatu oli ihanteellinen, sillä kaikkien haastateltavien odotukset Villa Sinuksista olivat ylittyneet. Kehityskohteiksi osoittautuivat ruokailua koskevat asiat ja epävarmuus yksityisyydestä.

Opinnäytetyö nosti esille muutamia kehityksen kohteita ja ideoita, joita toteuttamalla Villa Sinuksi voi kehittyä. Tutkimuksen kautta Villa Sinuksin tavoitteeksi muodostui yrityksen toiminnan kehittäminen asiakaslähtöisempään ja laadukkaampaan suuntaan sekä kilpailukyvyn kasvattaminen alueella.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste