Digitaalisen markkinoinnin strategia ja keskeisimmät keinot
Virtanen, Miisa (2022)
Virtanen, Miisa
2022
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022122131275
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022122131275
Tiivistelmä
Tämä opinnäytetyö käsittelee digitaalista markkinointia, strategian luomista digitaaliselle markkinoinnille sekä tutkii keskeisimpiä keinoja toteuttaa digitaalista markkinointia. Tavoitteena on avata digimarkkinoinnin strategian suunnittelu prosessia ja tutkia tärkeimpiä tapoja toteuttaa sitä niin, että lukijalle jää ymmärrys mitä digimarkkinointi on ja mitä sen toteuttaminen vaatii.
Opinnäytetyö on jaettu viiteen pää kappaleeseen, joista ensimmäisessä eli johdannossa esitellään opinnäytetyön aihe ja toteutustavat. Toisessa kappaleessa sukelletaan digimarkkinointiin käsitteenä sekä avataan sen historiaa aina tähän hetkeen saakka. Kolmannessa kappaleessa käsitellään digimarkkinoinnin strategian luomista ja avataan seikkoja, joita strategian luomisprosessissa kannattaa ottaa huomioon. Neljäs kappale tutkii digimarkkinoinnin tärkeimpiä keinoja ja kanavia. Viides kappale on yhteenveto ja johtopäätökset opinnäytetyöstä.
Opinnäytetyö on toteutettu yhdistämällä teoria haastattelututkimukseen. Haastattelin opinnäytetyötä varten Brandbustle yrityksen perustajaa ja toimitusjohtajaa Katariina Malista. Digitaalinen markkinointi kehittyy ja muuttuu jatkuvasti, joten opinnäytetyössä on käytetty mahdollisimman uusia lähteitä, jotta tieto on ajantasaista opinnäytetyön julkaisun ajankohtana.
Opinnäytetyö on jaettu viiteen pää kappaleeseen, joista ensimmäisessä eli johdannossa esitellään opinnäytetyön aihe ja toteutustavat. Toisessa kappaleessa sukelletaan digimarkkinointiin käsitteenä sekä avataan sen historiaa aina tähän hetkeen saakka. Kolmannessa kappaleessa käsitellään digimarkkinoinnin strategian luomista ja avataan seikkoja, joita strategian luomisprosessissa kannattaa ottaa huomioon. Neljäs kappale tutkii digimarkkinoinnin tärkeimpiä keinoja ja kanavia. Viides kappale on yhteenveto ja johtopäätökset opinnäytetyöstä.
Opinnäytetyö on toteutettu yhdistämällä teoria haastattelututkimukseen. Haastattelin opinnäytetyötä varten Brandbustle yrityksen perustajaa ja toimitusjohtajaa Katariina Malista. Digitaalinen markkinointi kehittyy ja muuttuu jatkuvasti, joten opinnäytetyössä on käytetty mahdollisimman uusia lähteitä, jotta tieto on ajantasaista opinnäytetyön julkaisun ajankohtana.