Rakennushankkeen ajallinen suunnittelu ja ohjaus Sirkkalan koulun uudis- sekä korjaushankkeessa
Tmava, Milos (2022)
Tmava, Milos
2022
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022122131325
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022122131325
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tarkoituksena oli tutkia Peab Oy:n urakoimaa Turun kaupungin Sirkkalan koulun rakennushankkeen ajallista suunnittelua sekä ohjausta. Tutkin miten ajallista suunnittelua on rakennushankkeessa toteutettu, mitä haasteita ajallisessa suunnittelussa on ilmennyt sekä miten ajallinen ohjaus näyttäytyy työmaalla. Tavoitteena oli laatia kehitysehdotuksia ajalliseen suunnitteluun ja ohjaukseen Sirkkalan koulun työmaalle sekä tuleville vastaavanlaisille rakennushankkeille
Taustalla on Peab Oy:n halu tutkia yrityksessä käytettävien aikataulumuotojen selkeys ja niiden hyödyt työvaiheiden suorittamisen kannalta. Opinnäytetyössä on otettu tutkittavaksi rakennushanke, jossa itse toimin työnjohtoharjoittelijana.
Tutkimuksessa hyödynnettiin kirjallisuudesta, internetistä sekä omasta kokemuksesta saatua tietoa tutkimuksen tavoitteiden saavuttamiseen.
Työn tuloksena saatiin laadittua konkreettisia kehitysehdotuksia ajalliseen suunnitteluun tuleville vastaavanlaisille rakennushankkeille sekä työmaan toimintaan Sirkkalan koulun rakennushankkeessa. The purpose of this study was to examine schedule planning and supervision of Peab Oy public construction project named Sirkkala school project in the city of Turku. The thesis discusses how the general schedule was coordinated in a project that contains both construction of new building and repairs. The purpose of this thesis was to highlight the challenges of similar construction project and possible development proposals for Sirkkala school project and future construction projects.
At the background there is Peab Oy’s desire to investigate the clarity of the schedule formats used in the company and their benefits in the terms of completing the work phases.This thesis focuses on one of Peab Oy’s construction projects Sirkkala school in the area of the city of Turku where the writer worked as a contruction site manager trainee.
Internet, literature and own experience was used for data collection to achieve the aim of the thesis.
As a result the development proposals regarding schedule planning and supervision can be utilized in future construction projects and in the Sirkkala school project.
Taustalla on Peab Oy:n halu tutkia yrityksessä käytettävien aikataulumuotojen selkeys ja niiden hyödyt työvaiheiden suorittamisen kannalta. Opinnäytetyössä on otettu tutkittavaksi rakennushanke, jossa itse toimin työnjohtoharjoittelijana.
Tutkimuksessa hyödynnettiin kirjallisuudesta, internetistä sekä omasta kokemuksesta saatua tietoa tutkimuksen tavoitteiden saavuttamiseen.
Työn tuloksena saatiin laadittua konkreettisia kehitysehdotuksia ajalliseen suunnitteluun tuleville vastaavanlaisille rakennushankkeille sekä työmaan toimintaan Sirkkalan koulun rakennushankkeessa.
At the background there is Peab Oy’s desire to investigate the clarity of the schedule formats used in the company and their benefits in the terms of completing the work phases.This thesis focuses on one of Peab Oy’s construction projects Sirkkala school in the area of the city of Turku where the writer worked as a contruction site manager trainee.
Internet, literature and own experience was used for data collection to achieve the aim of the thesis.
As a result the development proposals regarding schedule planning and supervision can be utilized in future construction projects and in the Sirkkala school project.