Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Seinäjoen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Seinäjoen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Kuusamon asumispalveluiden asukkaiden ja läheisten asiakaskokemuksia: asiakastyytyväisyyskysely 2022

Mäkinen, Kirsi (2022)

 
Avaa tiedosto
Makinen_Kirsi.pdf (1.035Mt)
Lataukset: 


Mäkinen, Kirsi
2022
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022122231375
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tarkoituksena oli selvittää Kuusamon asumispalveluiden asukkaiden ja heidän läheistensä tyytyväisyyttä saamaansa palveluun sekä hoidon ja hoivan laatuun. Kyseessä oli uusintatutkimus, aikaisempi oli tehty vuonna 2019. Tavoitteena oli myös saada tietoa, onko edellisessä tutkimuksessa ilmenneisiin epäkohtiin puututtu ja onko tyytyväisyys palveluihin muuttunut. Tutkimus tehtiin tilaustyönä Kuusamon kaupungin ikäihmisten palveluille sekä ”Tutussa kodissa” hankkeelle. Tutkimus toteutettiin määrällisenä eli kvantitatiivisena, ja aineisto kerättiin Webropolkyselylomakkeen avulla huhti-toukokuussa 2022. Kyselylomake koostui monivalintaväittämistä sekä muutamasta avoimesta kysymyksestä. Asukkaat vastasivat kolmen erivärisen hymynaaman avulla, läheisillä oli viisiportainen asteikko. Asukkailta saatiin 68 vastausta ja läheisiltä 94. Tutkimustulosten perusteella sekä asukkaat että läheiset kokivat henkilökunnan ammattitaidon ja asenteen hyvänä. Myös lepoon, ravitsemukseen sekä asuinympäristön viihtyisyyteen ja turvallisuuteen oltiin tyytyväisiä. Ulkoilun toteutumiseen sekä arjen sisältöihin oltiin eniten tyytymättömiä. Tyytymättömyyttä aiheuttivat myös hoitajien kiire, nimineulan käyttämättömyys sekä palveluista tiedottaminen. Vastauksissa kehittämisehdotuksina esitettiin mm. arjen sisältöjen monipuolistamista, asuinympäristön viihtyisyyden parantamista sekä läheisille annettavan informaation lisäämistä. Yleisesti ottaen asuinyksiköt arvioitiin kuitenkin laadultaan hyviksi, laatupisteytysten keskiarvo oli 3,8 pistettä, vaihteluväli 3,2–4,7 pistettä, maksimin ollessa viisi laatupistettä.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste