Etäeläinlääkäripalvelun asiakastyytyväisyyskysely ja kehittämisideat
Niinivirta, Kari (2022)
Niinivirta, Kari
2022
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022122231379
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022122231379
Tiivistelmä
Tässä tutkimuksessa kartoitettiin toimeksiantajayrityksen etäeläinlääkäripalvelun tunnettuutta ja palvelutyytyväisyyttä. Toiminnallisen opinnäytetyön tarkoituksena oli tarkastella etäpalvelun asiakaskokemusta laaja-alaisesti ja antaa toimeksiantajayritykselle kehittämisideoita. Tutkimustyön aihe saatiin, kun koronaviruksen rajoittamistoimenpiteet vaikuttivat vielä vahvasti ihmisten arkeen muun muassa maski- ja etätyösuosituksineen.
Tutkimus toteutettiin laadullisena tutkimuksena. Tutkimuksen havainnot pohjautuvat asiakkaiden antamiin vastauksiin ja toimeksiantajan verkkosivujen tutkimiseen. Toimeksiantajayrityksen omalaatuinen etäeläinlääkäripalvelu teki tutkimuksen teosta merkityksellisempää ja mielenkiintoisempaa.
Saatujen vastausten perusteella todettiin etäeläinlääkäripalvelun olevan käytännöllinen apuväline lemmikin kanssa elettäessä. Toimeksiantajayrityksen etäeläinlääkäripalvelu oli asiakkaiden mielestä helppokäyttöinen ja hyödyllinen. Palvelun tärkeys korostui syrjäseudulla asuttaessa ja matkustettaessa.
Tulosten perusteella etäeläinlääkäripalvelua on helpompi lähteä kehittämään, jotta palvelun käyttäjäkuntaa saataisiin laajennettua. Tutkimuksen mukaan palvelulle on kysyntää. This study surveyed the recognition and service satisfaction of the remote veterinary service of the commissioner. The purpose of the functional thesis was to look at the customer experience of the remote service in widely and give the commissioner development ideas. The topic of research was obtained when measures to limit the coronavirus still had a strong impact on people's everyday lives, including mask and telework recommendations.
This research was conducted by using qualitative research methods. The findings of the research were based on answers provided by customers and the examination of the client’s website. The commissioners’ distinctive remote veterinary service made the style of thesis writing more relevant and interesting.
Based on the responses, a remote veterinarian service was found to be a practical tool when living with a pet. The commissioners´ remote veterinary service is easy to use and functional. The importance of the service was emphasized when living in a remote area and traveling.
The results make it easier to develop a remote veterinary service to expand the user base of the service. According to the study, there is a demand for the service.
Tutkimus toteutettiin laadullisena tutkimuksena. Tutkimuksen havainnot pohjautuvat asiakkaiden antamiin vastauksiin ja toimeksiantajan verkkosivujen tutkimiseen. Toimeksiantajayrityksen omalaatuinen etäeläinlääkäripalvelu teki tutkimuksen teosta merkityksellisempää ja mielenkiintoisempaa.
Saatujen vastausten perusteella todettiin etäeläinlääkäripalvelun olevan käytännöllinen apuväline lemmikin kanssa elettäessä. Toimeksiantajayrityksen etäeläinlääkäripalvelu oli asiakkaiden mielestä helppokäyttöinen ja hyödyllinen. Palvelun tärkeys korostui syrjäseudulla asuttaessa ja matkustettaessa.
Tulosten perusteella etäeläinlääkäripalvelua on helpompi lähteä kehittämään, jotta palvelun käyttäjäkuntaa saataisiin laajennettua. Tutkimuksen mukaan palvelulle on kysyntää.
This research was conducted by using qualitative research methods. The findings of the research were based on answers provided by customers and the examination of the client’s website. The commissioners’ distinctive remote veterinary service made the style of thesis writing more relevant and interesting.
Based on the responses, a remote veterinarian service was found to be a practical tool when living with a pet. The commissioners´ remote veterinary service is easy to use and functional. The importance of the service was emphasized when living in a remote area and traveling.
The results make it easier to develop a remote veterinary service to expand the user base of the service. According to the study, there is a demand for the service.