Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Jyväskylän ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Jyväskylän ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

CUSTOMER SATISFACTION OF EVENT SPONSORS AND PARTNERS : Neste Oil Rally Finland 2013

Hirvelä, Mari; Karjalainen, Anniina (2014)

Avaa tiedosto
Opinnaytetyo_Hirvela_Karjalainen.pdf (1.591Mt)
Lataukset: 


Hirvelä, Mari
Karjalainen, Anniina
Jyväskylän ammattikorkeakoulu
2014
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201405127182
Tiivistelmä
Opinnäytetyön keskeinen tavoite oli tutkia Neste Oil Rally Finland 2013 -tapahtuman sponsoreiden ja yhteistyökumppaneiden odotuksia ja tyytyväisyyttä yhteistyökumppanuuteen palveluna. Toinen tavoite oli pohtia, voiko asiakastyytyväisyyttä hyödyntää palvelun laadun johtamisessa. Opinnäytetyön toimeksiantajina olivat Sport Business School Finland ja AKK Sports Oy.

Opinnäytetyön teoreettinen viitekehys perustuu teorioihin asiakastyytyväisyydestä ja palvelun laadusta sekä niiden merkityksestä business-to-business -palveluissa. Kyseisten aiheiden perusteet sekä joitakin tunnettuja teorioita on esitetty opinnäytetyössä.

Opinnäytetyön tutkimusmetodologia perustui kvantitatiiviseen tutkimusmenetelmään, harkinnanvaraiseen otantaan, kyselylomakkeeseen tutkimusinstrumenttina sekä kuvailevaan tilastoanalyysiin sekä ristiintaulukointiin analyysimenetelminä. Tutkimusaineisto kerättiin ennakko- ja jälkikyselyinä sähköpostitse. Lopullinen otanta koostui kahdeksasta yhteistyökumppaniorganisaatiosta.

Keskeiset löydökset osoittivat, että Neste Oil Rally Finland 2013 -tapahtuman sponsorit ja yhteistyökumppanit ovat pääosin tyytyväisiä palveluun mutta myös kehittämisen kohteita löytyy. Lisäksi yhteistyön laadulla ja organisaation historialla yhteistyökumppanina vaikuttaisi olevan merkitystä tyytyväisyyteen, sillä kauimmin yhteistyökumppaneina toimineet organisaatiot vaikuttaisivat olevan tyytyväisimpiä yhteistyöhön. Tulosten perusteella tapahtumajärjestäjä voisi tulevaisuudessa kehittää edelleen sosiaalisen median hyödyntämistä markkinointikanavana ja tapahtuman jälkeistä yhteistyötä sponsoreiden ja yhteistyökumppaneiden kanssa.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste