Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Jyväskylän ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Jyväskylän ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Sosiaalisen median merkitys HIFK:n mainonnassa

Partanen, Maiju (2014)

Avaa tiedosto
Partanen_Maiju-Riikka.pdf (691.3Kt)
Lataukset: 


Partanen, Maiju
Jyväskylän ammattikorkeakoulu
2014
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2014060912309
Tiivistelmä
Opinnäytetyön toimeksiantaja oli Oy HIFK-Hockey Ab. HIFK on helsinkiläinen jääkiekkoseura, joka on perustettu vuonna 1897. Tutkimuksen kohteena oli sosiaalisen median merkitys HIFK:n mainonnassa. HIFK käyttää mainonnassaan sosiaalista mediaa. Opinnäytetyössä tutkittiin, miten fanit ja muut kannattajat kokevat kyseisen mainonnan. Aihe on ajankohtainen, sillä seura julkistaa viikoittain uusia uutisia koskien tulevaa kautta ja kauden joukkuetta.
Tutkimus toteutettiin kvantitatiivisena tutkimuksena osana HIFK:n laajempaa hallitutkimusta. Oli luontevaa sijoittaa tutkimuskysymykset osaksi heidän tutkimustaan, sillä näin kysely saavutti suuren määrän ihmisiä, ja heille tuli vastattavakseen vain yksi tutkimus kahden sijaan. Tutkimus toteutettiin helmi­huhtikuussa 2014.
Tutkimustuloksista kävi ilmi, että vastaajien mukaan HIFK:n mainonta on näkyvää. Lähes kaikki vastaajat olivat nähneet seuran mainontaa kuluvan kauden aikana. Tätä voidaan pitää erittäin hyvänä tuloksena. HIFK:ta myös seurataan paljon SOMEssa, eniten Facebookissa, joka on useana vuonna aiemminkin ollut suosituin SOME-kanava. Parannettavaa vastaajien mukaan HIFK:lla on Twitterin päivittämisessä, ja tähän SOMEn välineeseen toivottiin lisää aktiivisuutta ympäri vuoden.
HIFK:n mainontaan sosiaalisessa mediassa oltiin tyytyväisiä. Tutkimuksen tulokset siis osoittavat, että asioita on tehty oikein, mutta myös parannettavia asioita löytyy. Tulevaisuudessa HIFK:n tulee panostaa lisää Twitterin aktivoimiseen ja Facebookin päivitysten pitämiseen jo valmiiksi saavutetulla tasolla.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste