Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Satakunnan ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Satakunnan ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Etäjohtajuuden kehittäminen ajanhallinnan näkökulmasta

Helasmo-Nurmi, Satu (2022)

 
Avaa tiedosto
Helasmo-Nurmi_Satu (1).pdf (715.1Kt)
Lataukset: 


Helasmo-Nurmi, Satu
2022
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022122431457
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tarkoituksena oli kehittää etäjohtajuutta ajanhallinnan näkökulmasta. Mihin aika kuluu ja miten ajankäyttöä pystytään hallitsemaan? Tarve tähän opinnäytetyöhön lähti organisaation työhyvinvointikyselyn tuloksista sekä johtavan kihlakunnanvoudin pohdinnoista. Hyvinvointikyselyssä esiin nousi hyvinkin selvästi esimiesten ajanpuute. Koettiin, että esimiehellä ei ole riittävästi aikaa kuunnella ja kohdata henkilöstöä.

Tavoitteena oli saada vastaus pääkysymykseen, Miten etäjohtajuutta voidaan kehittää ajanhallinnan näkökulmasta seuraavien apukysymysten avulla: Miten etäjohtaminen muuttaa esimiestyötä ajanhallinnan näkökulmasta? Miten organisoida esimiehen työmääriä järkevämmin nimenomaan ajanhallinnan avulla? Miten ajanhallinta tuo järjestyksen etäjohtajan työrutiineihin? Miten itsensä johtamisen metodeista on apua kiireen sietämisessä?


Vastauksia näihin kysymyksiin haettiin tekemällä lomakekysely sähköpostilla koko Ulosottolaitoksen henkilöstölle sekä haastattelemalla eri toimintojen esihenkilöitä puolistrukturoidulla kyselyllä. Kyselyn aineistot analysoitiin Webropol-järjestelmän tuottamasta koosteesta ja haastattelut litteroitiin ja järjestettiin apukysymysten mukaan teemoittain. Näin saatiin vastuksia apukysymyksiin.


Tärkeimmäksi esihenkilötyön kehittämiseksi nousi perehdyttäminen, sekä tiimiläisten, että itse esihenkilöiden. Kunnollisen perehdytyksen myötä tehtävänkuvat selkeytyvät ja jokainen tietää mitä heiltä odotetaan ja mitä he voivat odottaa organisaatiolta. Tämä antaa lisäaikaa esihenkilöille ja näin he pystyvät keskittymään paremmin tiimiläistensä tarpeisiin ja näin kehittämään työtyytyväisyyttä ja tehokkuutta.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste