Video digimarkkinoinnin välineenä: Case: haastatteluvideosarja OSAO:n englanninkielisistä tutkinnoista
Lesonen, Minna-Mari (2022)
Lesonen, Minna-Mari
2022
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022122731490
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022122731490
Tiivistelmä
Tämä opinnäytetyö koostuu kolmesta videotuotannosta sekä kirjallisesta osiosta, joiden toimeksiantajana toimii Oulun Koulutuskuntayhtymä OSAO:n Palvelut-yksikkö. Videotuotannot ovat markkinointivideoita OSAO:n englanninkielisestä merkonomitutkinnosta. Ne tarjoavat tietoa sekä näkyvyyttä tutkinnosta kiinnostuneille ja siihen hakeville. Videoilla haastatellaan kolmea henkilöä, jotka ovat kaikki eri vaiheissa opintojaan tutkintoihinsa liittyen.
Videot ovat haastattelutyylisiä, missä haastateltavat kertovat omista kokemuksistaan ja opiskeluistaan OSAO:ssa. Videoiden avulla on tarkoitus tuoda esille englanninkielisen merkonomitutkinnon etuja sekä mahdollisuuksia ihmisläheisellä ja innostavalla tavalla, samalla tarjoten tietoa opinnoista niistä kiinnostuneille. Videot on tarkoitus jakaa OSAO:n sosiaalisessa mediassa ja verkkosivuilla sekä mahdollisesti myös esittää vanhempainilloissa ja avoimien ovien päivinä.
Kirjallinen osio keskittyy videon osaan nykypäivän digimarkkinoinnissa sekä haastattelutyylisen videosarjan eduista sosiaalisen median alati muuttuvassa ympäristössä. Myös videotuotannon eri vaiheet käydään läpi ja analysoidaan tapaustutkimuksena. Kirjallinen osio päättyy pohdintaan tuotannon ja opinnäytetyön kulun pohdintana.
Videot ovat haastattelutyylisiä, missä haastateltavat kertovat omista kokemuksistaan ja opiskeluistaan OSAO:ssa. Videoiden avulla on tarkoitus tuoda esille englanninkielisen merkonomitutkinnon etuja sekä mahdollisuuksia ihmisläheisellä ja innostavalla tavalla, samalla tarjoten tietoa opinnoista niistä kiinnostuneille. Videot on tarkoitus jakaa OSAO:n sosiaalisessa mediassa ja verkkosivuilla sekä mahdollisesti myös esittää vanhempainilloissa ja avoimien ovien päivinä.
Kirjallinen osio keskittyy videon osaan nykypäivän digimarkkinoinnissa sekä haastattelutyylisen videosarjan eduista sosiaalisen median alati muuttuvassa ympäristössä. Myös videotuotannon eri vaiheet käydään läpi ja analysoidaan tapaustutkimuksena. Kirjallinen osio päättyy pohdintaan tuotannon ja opinnäytetyön kulun pohdintana.