Digimarkkinointi kuntoon! : mikroyrittäjille suunnattu opetusvideosarja
Lehtonen, Lasse Armas (2023)
Lehtonen, Lasse Armas
2023
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202301041035
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202301041035
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tavoitteena oli selvittää mikroyrittäjien haasteet digitaalisen markkinoinnin suhteen sekä esittää toimintatapa, jolla yritykset voivat viedä markkinointinsa digitaaliseksi. Näiden pohjalta luotiin opetusvideosarja, jonka tarkoituksena oli kouluttaa mikroyrittäjille heidän kannaltaan tärkeät digitaalisen markkinoinnin teemat.
Opinnäytetyö koostuu teoriaosuudesta, mikroyrittäjien haasteiden selvittämisestä ja opetusvideosarjan luomisesta ja jakelusta. Teoriaosuudessa käsitellään digitaalisen markkinoinnin kehitystä ja nykytilaa. Mikroyrittäjien haasteiden selvittämisen pohjalla käytettiin Digitaidot - Digitaidoilla tiedolla johtamiseen -hankkeen osallistujakyselystä ilmenneitä kehittymistarpeita. Opinnäytetyön tuotoksena syntynyt videosarja jaettiin YouTube-alustalla.
Videosarjaa voi hyödyntää digitaalisen markkinoinnin käynnistämisessä. Itse videot eivät keränneet riittävästi julkista palautetta, jotta niiden onnistumista voisi mitata tässä opinnäytetyössä. The goal of this thesis was to find out micro-entrepreneurs’ challenges in terms of digital marketing and describe the way companies can upgrade their marketing into digital. Based on these results, an educational video series was created. The purpose of the series was to educate and train microentrepreneurs about the essential themes of digital marketing.
The thesis consists of a theory part, finding out the micro-entrepreneurs’ challenges and needs as well as creating and distributing an educational video series. The theory part discusses the development and current state of digital marketing. The participant survey of the Digitaidot - Digitaidoilla tiedolla johtamiseen project were used as the basis for clarifying the microentrepreneurs’ challenges in digital marketing. The video series created as a product of the thesis was shared on the YouTube platform.
Microentrepreneurs can use the videos as a foundation for their digital marketing. However, the videos themselves did not collect enough public feedback to be evaluated in this thesis.
Opinnäytetyö koostuu teoriaosuudesta, mikroyrittäjien haasteiden selvittämisestä ja opetusvideosarjan luomisesta ja jakelusta. Teoriaosuudessa käsitellään digitaalisen markkinoinnin kehitystä ja nykytilaa. Mikroyrittäjien haasteiden selvittämisen pohjalla käytettiin Digitaidot - Digitaidoilla tiedolla johtamiseen -hankkeen osallistujakyselystä ilmenneitä kehittymistarpeita. Opinnäytetyön tuotoksena syntynyt videosarja jaettiin YouTube-alustalla.
Videosarjaa voi hyödyntää digitaalisen markkinoinnin käynnistämisessä. Itse videot eivät keränneet riittävästi julkista palautetta, jotta niiden onnistumista voisi mitata tässä opinnäytetyössä.
The thesis consists of a theory part, finding out the micro-entrepreneurs’ challenges and needs as well as creating and distributing an educational video series. The theory part discusses the development and current state of digital marketing. The participant survey of the Digitaidot - Digitaidoilla tiedolla johtamiseen project were used as the basis for clarifying the microentrepreneurs’ challenges in digital marketing. The video series created as a product of the thesis was shared on the YouTube platform.
Microentrepreneurs can use the videos as a foundation for their digital marketing. However, the videos themselves did not collect enough public feedback to be evaluated in this thesis.