Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Markkinointiviestintäsuunnitelma pienelle urheiluseuralle

Haavasoja, Satu (2014)

 
Avaa tiedosto
Haavasoja_Satu.pdf (918.9Kt)
Lataukset: 


Haavasoja, Satu
HAAGA-HELIA ammattikorkeakoulu
2014
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2014060912229
Tiivistelmä
Opinnäytetyö on tehty produktina pääkaupunkiseudulla toimivalle lentopalloseuralle. Työn tavoitteena on luoda markkinointiviestintäsuunnitelma pienelle urheiluseuralle. Seuralla ei ole aiempaa viestintäsuunnitelmaa, joten opinnäytetyölle ei ole vertailukohdetta. Suunnitelman tarkoitus on löytää oikeat ja edulliset markkinointiviestintäkanavat lentopalloseuralle, jotta seura voi kehittää toimintaansa tavoitteidensa mukaisesti.

Lentopalloseura Naarasleijonat ry on antanut tytöille ja naisille mahdollisuuden pelata lentopalloa Helsingin ydinkeskustassa. Seura on pienimuotoinen eikä sillä ole resursseja suuriin investointeihin markkinoinnin kannalta. Kaikesta huolimatta myös urheiluseuroilla tulisi olla jonkinlainen viestintäsuunnitelma, jotta muut tavoitteet voidaan saavuttaa.

Opinnäytetyön teoriapohja on pyritty luomaan digitaaliseen - ja urheilumarkkinointiin sekä nonprofit organisaatioihin liittyvillä teoksilla. Kirjoittaja itse ollut aktiivisesti mu-kana seuran toiminnassa pelaajan, valmentajan ja hallituksen jäsenen roolissa, joten seuran sisäiset asiatiedot ovat kirjoittajan omaa tietoa ja kokemusta. Opinnäytetyön viitekehyksenä toimii markkinointiviestinnän suunnitteluprosessikuvio, jonka perusteella on lähdetty itse opinnäytetyötä kirjoittamaan. Suunnitellut markkinointiviestintäkeinot on lueteltu myös erillisessä liitteessä.

Markkinointiviestintäkeinot on rajattu koskemaan pääosin digitaalisiin vaihtoehtoihin niiden edullisuuden vuoksi. Rajallisten resurssien takia, markkinointiviestintäsuunnitelmassa täytyy ottaa huomioon muiden medioiden ja keinojen hinnat ja mahdollisuudet. Osana markkinointiviestintää on otettu esille myös urheilumarkkinointi, jossa kerrotaan urheilun puolelta edullisia menetelmiä markkinoida seuran toimintaa myös digitaalisen ympäristön ulkopuolella.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste