Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Tampereen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Tampereen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Asiakaskohtainen markkinointi sekä järjestelmäintegraatio myynnin ja markkinoinnin yhteistyön edistäjinä

Laitinen, Pirkko (2023)

 
Avaa tiedosto
Laitinen_Pirkko.pdf (762.5Kt)
Lataukset: 


Laitinen, Pirkko
2023
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202302102249
Tiivistelmä
Asiakaslähtöisen ja kasvuun tähtäävän liiketoiminnan ytimessä on ymmärrys siitä, että ylivertaista asiakaskokemusta ei voi tuottaa yhden organisaation toiminnon työllä. Asiakkaan haasteiden ja liiketoiminnan ymmärtämiseen on käytettävä erilaisia tapoja ja hyödynnettävä eri toimintojen yhteistyötä. Tiedon liikkuminen toimintojen välillä on yhteistyön kannalta välttämätöntä.

Tässä opinnäytetyössä keskityttiin myynti- ja markkinointitoimintojen yhteistyön edistämiseen asiakasta auttavan myynnin lisäämiseksi. Konkreettisina kehitysprojekteina tehtiin asiakaskohtaisen markkinoinnin (Account Based Marketing) kehitystä sekä myynnin CRM:n (Salesforcen) ja markkinointiautomaatiojärjestelmän (HubSpotin) integraatio.

Opinnäytetyön toimeksiantaja oli kirjoittajan työnantaja. Gofore Oyj on vuonna 2001 Tampereella perustettu IT-konsultointia tarjoava kansainvälinen pörssiyhtiö. Gofore toimii sekä julkisella että yksityisellä sektorilla ja sen myyntistrategian kärkenä on kasvattaa olemassa olevia isoja asiakkuuksia. Uutta tarjontaa ja osaamista syntyy pääasiassa yritysostojen kautta.

Työ toteutettiin toimintatutkimuksellisella lähestymistavalla, joka on hyvin käytännönläheinen ja johon liittyy jatkuva palautteen kerääminen, oppiminen, työn uudelleenohjaus ja iterointi. Työssä hyödynnettiin yhteisöllisiä ideointimenetelmiä ja työpajoja.

Projektien lopputulemana Goforelle tuotettiin kyvykkyys rakentaa asiakaskohtaisia myyntikampanjoita myynnin ja markkinoinnin yhteistyöllä sekä kyvykkyys mitata erilaisten kampanjoiden sekä niihin liittyvien toimenpiteiden vaikutusta syntyviin myyntimahdollisuuksiin ja toteutuneisiin kauppoihin. Erityisesti teknisen kehityksen osalta päästiin työssä asetettuihin tavoitteisiin. Uusien prosessien jalkautuksen osalta päästiin tavoitteisiin erityisesti niiden myyjien kanssa, jotka osallistuivat aktiivisesti projektissa tehtyjen kehitysaskelten testaamiseen. Myynnin ja markkinoinnin yhteistyö ja kommunikaatio kehittyi opinnäytetyön teon aikana erityisesti datan automaattisen liikkumisen ja selkeämmän termistön avulla. Projektit olivat luonteeltaan sellaisia, että niiden kehitys sekä uusien prosessien jalkauttaminen jatkuvat opinnäytetyön valmistumisen jälkeen.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste