Tunnettuus rekrytoinnissa : case: Eezy Henkilöstöpalvelut
Aaltonen, Sanni (2022)
Aaltonen, Sanni
2022
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202302172510
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202302172510
Tiivistelmä
Tämä opinnäytetyö on tehty toimeksiantona Eezy Oyj:lle. Työn taustana ovat rekrytoinnin haasteet ja siinä näkyvä työvoimapula. Työn tarkoituksena oli selvittää, kuinka hyvin toimeksiantoyritys tunnetaan 16–56-vuotiaiden keskuudessa. Tämä ikäryhmä on yritykselle keskeinen kohderyhmä.
Tunnettuuden mittaaminen suoritettiin kvantitatiivisesti kyselytutkimuksena. Työvälineenä kyselyssä käytettiin Webropol- ohjelmaa. Kohderyhmä tavoitettiin oppilaitoksien avulla sekä jakamalla kyselyä vapaasti sosiaalisessa mediassa.
Tutkimuksessa selvisi, että lähes kaikki vastaajista tunnistivat yrityksen olevan henkilöstöpalvelualan yritys. Suurimmaksi osaksi vastaajat olivat kuulleet yrityksestä joko läheiseltä tai sosiaalisesta mediasta. Vain noin puolet vastaajista tiesivät yrityksen tarjoamista eri alojen työpaikoista. Mielikuva vastaajien kesken yrityksestä oli pääsääntöisesti positiivinen tai neutraali.
Työn tuloksena todettiin, että tunnettuus ei ole Eezyn rekrytoinnissa suurimpana ongelmana. Henkilöstövuokrausalaa kuormittaa edelleen sen epäterve maine sekä työnhakijoiden tietämättömyys alasta.
Tunnettuuden mittaaminen suoritettiin kvantitatiivisesti kyselytutkimuksena. Työvälineenä kyselyssä käytettiin Webropol- ohjelmaa. Kohderyhmä tavoitettiin oppilaitoksien avulla sekä jakamalla kyselyä vapaasti sosiaalisessa mediassa.
Tutkimuksessa selvisi, että lähes kaikki vastaajista tunnistivat yrityksen olevan henkilöstöpalvelualan yritys. Suurimmaksi osaksi vastaajat olivat kuulleet yrityksestä joko läheiseltä tai sosiaalisesta mediasta. Vain noin puolet vastaajista tiesivät yrityksen tarjoamista eri alojen työpaikoista. Mielikuva vastaajien kesken yrityksestä oli pääsääntöisesti positiivinen tai neutraali.
Työn tuloksena todettiin, että tunnettuus ei ole Eezyn rekrytoinnissa suurimpana ongelmana. Henkilöstövuokrausalaa kuormittaa edelleen sen epäterve maine sekä työnhakijoiden tietämättömyys alasta.