Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Yrkeshögskolan Novia
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Yrkeshögskolan Novia
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Prosessien muokkaaminen työntekijöiden työskentelyn tehostamiseksi

Nykänen, Lise-Lott (2023)

 
Avaa tiedosto
Nykanen_Lise-Lott.pdf (6.147Mt)
Lataukset: 


Nykänen, Lise-Lott
2023
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202302212682
Tiivistelmä
Opinnäytetyössä muokattiin kaksi prosessia toimeksiantajalle. Prosessit ovat nimeltään asiakas-tulorekisteri ja takaisinperintä-tulorekisteri. Muokattujen prosessien tulisi osoittaa, kuinka tärkeitä sisäinen valvonta ja tarkistuspisteet ovat. Asiakas-tulorekisteri- ja takaisinperintä-tulorekisteri-prosessit kuuluvat yritykseen talous- ja henkilöstöhallintoon, joka on hajautettu ympäri Suomea.

Tutkimuksen tavoitteena on muokata kaksi prosessia sisäisen valvonnan parantamiseksi ja työntekijöiden työskentelyn tehostamiseksi. Opinnäytetyön tutkimuskysymykset vastaavat siihen, mikä tulorekisteri on, miten tulorekisterissä olevia virheitä korjataan, kuka on vastuussa korjauksista ja miten prosessia voi muokata työskentelyn tehostamiseksi. Tutkimuksessa on käytetty apuna teoriaa. Teoriatietoa on prosesseista, sisäisestä valvonnasta, riskeistä, palkanlaskennasta ja tulorekisteristä. Tutkimuksessa on käytetty kvalitatiivisia metodeja sekä SWOT-analyysia.

Prosessit käytiin läpi työn käytäntö-osassa. Pohdinnassa on käytetty apuna SWOT-analyysia, analyysia lomakekyselyistä ja teoriaa. Pohdinnan avulla on saatu esille prosessien vahvuudet, mahdollisuudet, uhat ja heikkoudet, ja näiden tietojen avulla prosesseja on muokattu. Tulosten avulla prosesseista on tehty prosessikartat. Muokattuihin prosesseihin on lisätty enemmän tarkistuspisteitä, mutta on otettu myös huomioon, että asiakkaan pitäisi tehdä muutokset ajoissa. Huomioon on otettu, että yrityksessä on puutteita esimerkiksi ohjeissa, kommunikaatiossa ja osaamisessa. Muokatuista prosesseista on kerrottu, miksi ne ovat hyviä ja miten ne hyödyttävät yritystä.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste