Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Pankkiasiakkaiden asiakaskokemuksen kehittäminen sisältömarkkinoinnin keinoin

Taittonen, Siiri (2023)

Avaa tiedosto
Taittonen_Siiri.pdf (2.056Mt)
Lataukset: 


Taittonen, Siiri
2023
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202302272858
Tiivistelmä
Digitaalinen markkinointi on nykyään läsnä kuluttajien jokapäiväisessä elämässä. Aika, jonka kuluttajat viettävät digitaalisessa ja sosiaalisessa ympäristössä on yrityksillä erinomaista aikaa tavoittaa asiakkaansa ja saada heidät sitoutettua omaan yritykseensä perinteisiä medioita paremmin. Kehittämällä oman yrityksen sisältöä lähemmäksi asiakkaan tarpeita ja odotuksia voidaan vaikuttaa asiakkaan asiakaskokemukseen positiivisella tavalla.

Tässä opinnäytetytössä syntyy valmis Instagram-markkinointisuunnitelma OP:lle. Markkinointisuunnitelman on tarkoitus olla sovellettavissa myös muihin pankki- tai rahoitusyrityksien sosiaalisiin medioihin. Opinnäytetyössä tehdyn markkinointisuunnitelman päätavoitteena on löytää sisältömarkkinoinnin keinoja parantaa pankkiasiakkaiden asiakaskokemusta. Kanavavalinta syntyi kohderyhmän sekä teorian pohjalta.

Tämä opinnäytetyö on toiminnallinen ja se jakautuu teoriaosuuteen sekä toiminnalliseen osuuteen. Opinnäytetyö koostuu kokonaisuudessaan neljästä eri osasta. Ensimmäisessä luvussa, johdannossa, on tarkoitus johdattaa lukija aiheen pariin. Opinnäytetyön tietoperusta eli viitekehys alkaa luvussa kaksi, määrittelemällä, mistä eri asioista asiakaskokemus koostuu ja miten se määritellään. Tietoperustaan kuuluu myös P.R Smithin kehittämä SOSTAC-malli. Opinnäytetyössä käsitellään ensiksi SOSTAC-malli yleisesti, minkä jälkeen esitellään vetoketjumallia hyödyntäen teoria ja miten teoriaa on hyödynnetty valmiissa markkinointisuunnitelmassa. SOSTAC-malliin sisältyy erilaisia analyysejä, jotka helpottavat markkinointisuunnitelman tekemistä. Lopuksi luvussa neljä käydään läpi koko opinnäytetyöprosessi, lopputulokset ja oman oppimisen arviointi.

Opinnäytetyössä tehtyyn markkinointisuunnitelmaan kuuluu sisältö- ja viikkosuunnitelma sisältöesimerkit ja vuosikello. Vuosikellon tarkoituksena on huomioida vuoden tärkeät tapahtumat ja viikkosuunnitelman avulla sisällön jakamista on tarkoitus ajoittaa oikein. Markkinointisuunnitelmaa voidaan soveltaa vuoden ajan. Apuna markkinointisuunnitelman tekemiseen on käytetty myös kohderyhmälle tehtyjä haastatteluja. Haastatteluissa tarkoitus oli saada selville millaisesta sisällöstä kohderyhmä olisi kiinnostunut tai miten kohderyhmään kuuluvat henkilöt voitaisiin parhaiten tavoittaa Instagramissa. Lisäksi olen hyödyntänyt opinnäytetyössä laajasti teoriatietoa eri lähteistä.

Opinnäytetyö on toteutettu syksyllä ja talvella 2022 ja 2023. Opinnäytetyössä syntynyttä Instagram-markkinointisuunnitelmaa voi helposti jatkojalostaa esimerkiksi TikTokin tai muun sosiaalisen median markkinointisuunnitelman tekemiseen.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste