Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Satakunnan ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Satakunnan ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Asiakashankinnan edistäminen sosiaalisen median sisältömarkkinoinnin avulla : case : Perhevapaalta työelämään -hanke Varsinais-Suomessa

Huovila, Susanna (2023)

Avaa tiedosto
Huovila_Susanna.pdf (1.360Mt)
Lataukset: 


Huovila, Susanna
2023
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202303022999
Tiivistelmä
Tässä opinnäytetyössä tarkasteltiin sisältömarkkinointia sosiaalisessa mediassa ja miten sisällöntuotannon avulla voidaan edistää asiakashankintaa. Toimeksiantajana oli Aurakoulutus Oy.

Opinnäytetyön tavoitteena oli tuottaa sosiaalisen median sisältöä toimeksiantajalle kohderyhmä huomioiden postaussarjan muodossa. Sosiaalisen median sisällöntuotannon tavoitteena oli tuoda lisää asiakkaita Perhevapaalta työelämään -hankkeeseen Varsinais-Suomessa kevääksi 2023.

Tämä opinnäytetyö oli toiminnallinen opinnäytetyö, jossa hyödynnettiin kvalitatiivisia tiedonkeruumenetelmiä. Toimeksiantajan sosiaalisen median nykytilaa analysoitiin haastattelun ja SWOT-analyysin avulla.

Teoriaosassa käsiteltiin digitaalisen markkinoinnin keinoja ja suunnittelua. Lisäksi käsiteltiin sosiaalisen median sisältömarkkinointia ja sisällöntuotantoa sekä sosiaalisen median eri kanavia. Opinnäytetyössä keskityttiin toimeksiantajan olemassa oleviin kanaviin; Facebookiin, Instagramiin ja LinkedIniin.

Konkreettisen tuotoksen eli postaussarjan sisällöntuotannossa hyödynnettiin toimeksiantajan sosiaalisen median nykytilan tyyliä. Postaussarjan julkaisukanavan valintaan vaikuttivat toimeksiantajan toiveet ja viime vuosien tilastotiedot yhteisöpalveluiden käyttäjistä. Postaussarja julkaistiin toimeksiantajan Instagram-tilillä helmikuussa 2023. Valmiit postaukset toivat toimeksiantajalle lisäarvoa ja hyötyä. Toimeksiantajan palaute tuotoksesta oli positiivista.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste