Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Turun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Turun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Tapahtumamarkkinoinnin hyödyntäminen osana keskustan erikoisliikkeiden markkinointiviestintää : case Putiikkiviikot

Kärki, Laura (2014)

Avaa tiedosto
Karki_Laura.pdf (3.124Mt)
Lataukset: 


Kärki, Laura
Turun ammattikorkeakoulu
2014
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2014061012351
Tiivistelmä
Tässä opinnäytetyössä tarkastelun kohteena on Turun keskustan kivijalkaliikkeiden yhteinen Putiikkiviikot-tapahtuma. Työn tavoitteena on tapahtumaan osallistuneiden yrittäjien kokemusten kartoittaminen haastattelujen avulla. Kiinnostuksen kohteena on erityisesti tapahtumamarkkinoinnin soveltuvuus kivijalkaliikkeiden markkinointiin sekä tapahtuman seurauksena tapahtunut verkostoituminen erikoisliikkeiden yrittäjien kesken. Lisäksi erityisenä tarkastelun kohteena on kevään 2013 Putiikkiviikot-tapahtuma ja sen käytännön järjestelyt, viestintä ja markkinointi.

Opinnäytetyön tietoperustassa käsitellään tapahtumamarkkinointia sekä yritysten verkostoitumista. Lisäksi lähdemateriaalina on käytetty kuluttajien kulutuskäyttäytymisen muutosta, kivijalkaliikkeiden ahdinkoa sekä Turun keskustan autioitumista käsitteleviä lehtiartikkeleita. Opinnäytetyötä varten on myös kartoitettu muita vastaavanlaisia kampanjoita ja tapahtumia Suomessa ja maailmanlaajuisesti.

Opinnäytetyöhön liittyvä tutkimus toteutettiin teemahaastatteluina keväällä 2013. Haastateltaviksi valittiin viisi Putiikkiviikoille osallistunutta yrittäjää. Haastatteluissa selvisi, että verkostoituminen yhteisen markkinointitapahtuman yhteydessä kiinnosti haastateltuja yrittäjiä ja sitä toivottiin lisää. Toistaiseksi verkostoituminen ja yrittäjien välinen yhteistyö oli vielä melko vähäistä.

Esille nousi myös muutamia selviä kehityskohteita Putiikkiviikkojen järjestelyissä. Sisäistä viestintää toivottiin kehitettävän selkeämmäksi ja sen käyttöön toivottiin osallistumisen mahdollistavia kanavia. Ulkoiselta viestinnältä toivottiin selkeämmin kohderyhmälle suunnattua viestintää ja joustavasti tuotettua sisältöä, joka olisi myös Putiikkiviikoille osallistuvien yrittäjien hyödynnettävissä. Haastattelujen perusteella yrittäjät kokivat tapahtumamarkkinoinnin sopivaksi markkinointikeinoksi pienelle kivijalkaliikkeelle.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste