Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Turun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Turun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Facebook-yhteisöpalvelun hyödyntäminen yrityksen markkinointiviestinnässä

Pajamäki, Ida (2014)

 
Avaa tiedosto
Pajamaki_Ida.pdf (712.2Kt)
Lataukset: 


Pajamäki, Ida
Turun ammattikorkeakoulu
2014
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2014061112554
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tavoitteena oli selvittää, miksi yritysten olisi kannattavaa olla Facebook-yhteisöpalvelussa ja millaisia keinoja niillä on käytössään Facebook-palvelussa markkinoidessaan. Opinnäytetyössä rakennettiin työn toimeksiantajalle, Mainostoimisto Gurulle, oma Facebook-sivu. Guru on Turun ammattikorkeakoulun sisäinen mainostoimisto, jossa suunnitellaan kaikenlaista markkinointiviestintää opiskelijavoimin.

Teoriaosassa käsiteltiin lyhyesti sosiaalista mediaa ja Facebook-palvelua. Koska Facebookin merkitys myös yritystoiminnassa on kasvanut, opinnäytetyön näkökulmaksi otettiin sen hyödyntäminen yritysten markkinointiviestinnässä. Työssä esiteltiin erilaisia Facebook-kommunikoinnin ja -markkinoinnin keinoja. Lisäksi työssä tarkasteltiin asioita, joihin Facebook-markkinoinnissa usein kompastutaan sekä keinoja onnistumisen mittaamiseen.

Opinnäytetyön tuloksena Mainostoimisto Gurulle rakennettiin Facebook-sivu ja jatkosuunnitelma sen käytölle. Näitä tuotoksia Guru voi hyödyntää markkinointiviestinnässään ja asiakashankinnassaan sekä -kontaktoinnissaan. Mainostoimisto Gurun Facebook-sivun odotettiin asetettujen tavoitteiden mukaan olevan informatiivinen, visuaalisesti ja sisällöllisesti kiinnostava, ammattimainen sekä helposti lähestyttävä. Nämä tavoitteet täyttyivät hyvin ja toiveena on, että Facebook-sivu jatkossa lisää Gurun tunnettuutta ja tuo sille uusia asiakkaita sekä lisänäkyvyyttä. Facebook-sivu on tarkoitus ottaa Gurussa käyttöön syksyllä 2014. Opinnäytetyössä tehtyä jatkosuunnitelmaa aletaan silloin hyödyntää sivun käytössä.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste