Asiakastyytyväisyystutkimus Koivuniemen Herran farmin päiväkävijöille
Kantola, Nelli (2023)
Kantola, Nelli
2023
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202303133479
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202303133479
Tiivistelmä
Opinnäytetyössäni tutkin kesän 2022 Koivuniemen Herran farmin MuuMaan päiväkävijöiden tyytyväisyyttä. Kysyin asiakkaiden tyytyväisyyttä tilan toimintoihin, tiloihin, asiakaspalveluun sekä lounaskahvila Harjun Tupaan. Työn tavoitteena oli kerätä yritykselle kehitettäviä kohteita.
Yritys muutti uusiin tiloihin 2021, joten asiakastyytyväisyystutkimus on varmasti ajankohtainen. Uudet tilat loivat yritykselle paljon uusia mahdollisuuksia ja kesä 2021 menikin uusien toimintojen suunnittelussa ja niihin totuttelussa, joten kesä 2022 oli hyvä ajankohta tehdä tutkimusta asiakkaiden tyytyväisyydestä.
Kysely toteutettiin paperilomaketutkimuksena MuuMaan aukioloaikoina kesällä 2022. Tutkimuksessa käytettiin määrällisiä tutkimusmenetelmiä ja kerättiin myös vapaata palautetta, johon asiakkaat saivat avata vastauksiaan tarkemmin. Kysely toteutettiin sekä suomeksi että englanniksi, mutta kansainvälisiä vastauksia ei kyselyyn saatu ollenkaan.
Kyselyyn vastanneet asiakkaat olivat hyvin tyytyväisiä yrityksen tiloihin ja toimintoihin. Eniten kiitosta asiakkaat antoivat tilan siisteydestä sekä asiakaspalvelusta. Päällimmäisiksi kehityskohteiksi nousi lounaskahvila Harjun tuvan valikoimat. Asiakkaat toivoivat myös lippupaketteja tai iän mukaista pääsylippuhinnoittelua.
Yritys muutti uusiin tiloihin 2021, joten asiakastyytyväisyystutkimus on varmasti ajankohtainen. Uudet tilat loivat yritykselle paljon uusia mahdollisuuksia ja kesä 2021 menikin uusien toimintojen suunnittelussa ja niihin totuttelussa, joten kesä 2022 oli hyvä ajankohta tehdä tutkimusta asiakkaiden tyytyväisyydestä.
Kysely toteutettiin paperilomaketutkimuksena MuuMaan aukioloaikoina kesällä 2022. Tutkimuksessa käytettiin määrällisiä tutkimusmenetelmiä ja kerättiin myös vapaata palautetta, johon asiakkaat saivat avata vastauksiaan tarkemmin. Kysely toteutettiin sekä suomeksi että englanniksi, mutta kansainvälisiä vastauksia ei kyselyyn saatu ollenkaan.
Kyselyyn vastanneet asiakkaat olivat hyvin tyytyväisiä yrityksen tiloihin ja toimintoihin. Eniten kiitosta asiakkaat antoivat tilan siisteydestä sekä asiakaspalvelusta. Päällimmäisiksi kehityskohteiksi nousi lounaskahvila Harjun tuvan valikoimat. Asiakkaat toivoivat myös lippupaketteja tai iän mukaista pääsylippuhinnoittelua.