Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Tampereen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Tampereen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Asiakaskokemus räätälöidyn verkkokaupan tarjousprosessissa : maksuton verkkokauppa workshop

Peltomaa, Sari (2023)

Avaa tiedosto
Peltomaa_Sari.pdf (949.4Kt)
Lataukset: 


Peltomaa, Sari
2023
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202303213939
Tiivistelmä
Opinnäytetyön aiheena oli asiakaskokemuksen kehittäminen kompleksisen myyntiprosessin tarjousvaiheessa. Tutkimusaihe rajattiin kohdistumaan toimeksiantajan uuteen palveluun, jossa asiakkaalle määritetään verkkokaupan tarpeita tarjousvaihetta varten. Toimeksiantajan uusi palvelu on verkkokaupan asiantuntija workshop. Opinnäytetyön tarkoitus on kehittää uutta palvelua niin, että asiakas voidaan vakuuttaa toimeksiantajan asiantuntemuksesta jo ennen tarjousvaihetta. Työn tavoite on löytää myyntiprosessin tarjousvaiheeseen uusi kilpailutekijä asiakaskokemuksesta. Asiakaskokemuksen johtamisen avulla voidaan kehittää asiakkaalle kokemus, jossa hän huomaa millaista yhteistyö toimeksiantajan kanssa on. Kun yrityksellä on hyvän tuotteen lisäksi hyvä asiakaskokemus, kokonaisuudesta voidaan löytää kilpailutekijä, jonka ansiosta asiakkaista tulee suosittelijoita.

Opinnäytetyön tuloksena toimeksiantajayritys Vilkkaalle luotiin tavoiteltava asiakaskokemus verkkokaupan määrittelyvaiheen palveluun sekä toimintatapa, jonka avulla sitä voidaan kehittää. Tavoiteltavan asiakaskokemuksen prosessia voidaan skaalata Vilkkaan palveluihin koko organisaatioon. Opinnäytetyössä selvitettiin asiakaskokemuksen johtamisen sekä asiakaskokemuksen teoriaa, josta tuotiin tietopohjaa kehitystyöhön. Nykytilan arvioinnin yhteydessä määriteltiin myös tarjousprosessi, jota hyödynnetään myynnin kehittämisessä.

Asiakkaiden haastatteluiden, workshopin havainnoinnin sekä asiakaskokemuksen teorian avulla voitiin luoda hyvä kokonaisuus ja prosessi verkkokauppa workshopin kehittämiselle sekä koko tarjousprosessille. Opinnäytetyö otettiin Vilkkaalla hyvin vastaan, sen nähtiin kehittävän hienosti Vilkkaan kompleksista myyntiprosessia mm. tarjousvaiheen prosessikuvauksen ja asiakaskokemuksen johtamisen prosessin avulla. Tavoiteltavaa asiakaskokemusta lähdetään kehittämään jatkossa opinnäytetyössä kuvatun prosessin mm. Asiakaskokemuksen haastattelupohjien ja jatkuvien kyselyiden avulla. Asiakashaastatteluiden tulosten ansiosta kumppanuus Vilkkaan kanssa kuvataan tarkemmin ja avataan tarjousprosessissa jatkossa selkeämmin. Vilkas pääsee rakentamaan luottamusta asiakkaaseen hyvällä asiantuntemukselle, mutta myös rakentamalla hyvää asiakaskokemusta sekä tunnetta siitä, millaista yhteistyö Vilkkaan kanssa on. Opinnäytetyön lopputuloksen avulla Vilkkaalla on työkalut ja prosessi, joiden avulla voidaan lähteä kehittämään ja johtamaan palveluiden asiakaskokemusta.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste