Digitaalisen koulutusmateriaalin tuottaminen levytyökeskuksen käytöstä: Prima Power: Punch Genius / Punch Sharp
Väntänen, Matias (2023)
Väntänen, Matias
2023
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202304034666
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202304034666
Tiivistelmä
Tämän työn toimeksiantaja oli Seinäjoella toimiva Finn-Power Oy, joka valmistaa ja toimittaa levytyökeskuksia ympäri maailmaa Prima Power -brändin alla. Finn-Power Oy:llä oli tavoitteena tehostaa ja parantaa asiakaskoulutusprosessia. Tämän tavoitteen saavuttamiseksi päätettiin alkaa luomaan digitaalista koulutusmateriaalia. Tässä työssä tuotettiin video levytyökeskuksen käytöstä.
Videolla käydään läpi koneen operointiin liittyvät perusasiat. Videon kohderyhmänä ovat sellaiset henkilöt, jotka eivät aikaisemmin ole käyttäneet kyseistä tai vastaavanlaista levytyökeskusta. Videon on tarkoitus valmistella katsojiaan varsinaiseen koulutukseen, jonka asiakaskouluttaja pitää paikan päällä.
Työssä tutkittiin myös, kuinka tällaista koulutusmateriaalia on parasta tuottaa. Tässä työssä saavutettua tietoa ja osaamista voidaan hyödyntää jatkossa, kun vastaavaa materiaalia aletaan tuottamaan enemmän.
Tuotettavalla videomateriaalilla pyrittiin tehostamaan koulutusta. Asiakaskouluttajien ei tarvitse käyttää aikaansa siihen, että he kertovat joka kerta samat perusasiat, jotka voi lyhyesti kertoa videolla. Vastaavanlaista koulutusmateriaalia on tarkoitus tuottaa jatkossa eri aiheista lisää, joten tulevaisuudessa kouluttajat voivat keskittyä enemmän syventäviin asioihin.
Videolla käydään läpi koneen operointiin liittyvät perusasiat. Videon kohderyhmänä ovat sellaiset henkilöt, jotka eivät aikaisemmin ole käyttäneet kyseistä tai vastaavanlaista levytyökeskusta. Videon on tarkoitus valmistella katsojiaan varsinaiseen koulutukseen, jonka asiakaskouluttaja pitää paikan päällä.
Työssä tutkittiin myös, kuinka tällaista koulutusmateriaalia on parasta tuottaa. Tässä työssä saavutettua tietoa ja osaamista voidaan hyödyntää jatkossa, kun vastaavaa materiaalia aletaan tuottamaan enemmän.
Tuotettavalla videomateriaalilla pyrittiin tehostamaan koulutusta. Asiakaskouluttajien ei tarvitse käyttää aikaansa siihen, että he kertovat joka kerta samat perusasiat, jotka voi lyhyesti kertoa videolla. Vastaavanlaista koulutusmateriaalia on tarkoitus tuottaa jatkossa eri aiheista lisää, joten tulevaisuudessa kouluttajat voivat keskittyä enemmän syventäviin asioihin.