Brändiuudistus yritykselle Kokkolan Öljytukku oy
Heikkilä, Niina (2023)
Heikkilä, Niina
2023
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202304034634
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202304034634
Tiivistelmä
Opinnäytetyö käsittelee brändiuudistusta Kokkolan Öljytukku oy:lle. Brändiuudistus oli yritykselle tarpeellinen, koska yrityksen aiempi brändi ja ulkoasu ei ollut tarpeeksi ajankohtainen. Brändiuudistukseen kuuluu myös uuden logon ja visuaalisen ilmeen suunnittelu.
Brändiuudistuksen myötä yritys pystyy hyödyntämään moderneja mainonnan keinoja ja välineitä sekä saavuttamaan uutta asiakaskuntaa parantuneen näkyvyyden ja erottuvuuden ansiosta. Yritykselle tärkeää oli myös saada vektorigrafiikalla luotu logo, jonka myötä yritys pystyy tulevaisuudessa hankkimaan itselleen erilaisia painotuotteita, sekä markkinointimateriaaleja.
Teoriaosuudessa syvennytään tarkemmin brändiuudistuksen taustaan ja siihen mistä kaikesta se koostuu. Lisäksi teoriaosuudessa perustellaan produktiivisena osana olleen uuden visuaalisen ilmeen ja logon suunnittelussa tehtyjä valintoja muun muassa värien, muotojen ja typografian suhteen. Näiden lisäksi yritykselle luotiin myös visuaalisen ilmeen ohjeistus, joka varmistaa uuden brändin säilymisen yhtenäisenä.
Brändiuudistuksen myötä yritys pystyy hyödyntämään moderneja mainonnan keinoja ja välineitä sekä saavuttamaan uutta asiakaskuntaa parantuneen näkyvyyden ja erottuvuuden ansiosta. Yritykselle tärkeää oli myös saada vektorigrafiikalla luotu logo, jonka myötä yritys pystyy tulevaisuudessa hankkimaan itselleen erilaisia painotuotteita, sekä markkinointimateriaaleja.
Teoriaosuudessa syvennytään tarkemmin brändiuudistuksen taustaan ja siihen mistä kaikesta se koostuu. Lisäksi teoriaosuudessa perustellaan produktiivisena osana olleen uuden visuaalisen ilmeen ja logon suunnittelussa tehtyjä valintoja muun muassa värien, muotojen ja typografian suhteen. Näiden lisäksi yritykselle luotiin myös visuaalisen ilmeen ohjeistus, joka varmistaa uuden brändin säilymisen yhtenäisenä.