Myyntiyrityksen näkyvyyden parantaminen työnhakijamarkkinoilla : case: Dream On Group Oy
Sirviö, Elias (2023)
Sirviö, Elias
2023
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202304044766
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202304044766
Tiivistelmä
Vahva näkyvyys työnhakijoille tiukentuneessa kilpailuasetelmassa voi tuoda yritykselle merkittävän kilpailuedun. Inhimillisten voimavarojen merkitys myyntiyrityksessä on erittäin suuri, joten myyntiyritysten kannattaa panostaa ulkoisen brändinsä näkyvyyteen työnhakijamarkkinoilla. Toimeksiantajayritys Dream On Group Oy tarjoaa ulkoistettuja myyntipalveluita yrityksille ja työllistää välittömästi sekä välillisesti yli 90 henkilöä. Työssä keskityttiin toimeksiantajan näkyvyyteen digitaalisessa ympäristössä ja kartoitettiin toimeksiantajan sisäistä brändiä sekä sisäisen brändin välittymistä rekrytointimarkkinointiin.
Työn teoriassa perehdytään rekrytointimarkkinointiin, brändäykseen sekä rekrytointiprosessiin. Toimeksiantajan sisäistä brändiä tutkittiin teemahaastattelun tuloksien avulla käyttämällä kvalitatiivisia menetelmiä. Tutkimuksessa otettiin huomioon haastateltavien kehitysideoita rekrytointimarkkinoinnin sisältöön liittyen.
Työn tuloksista käy ilmi toimeksiantajan mahdollisuudet kasvattaa näkyvyyttään digitaalisessa ympäristössä. Tuloksien perusteella rekrytoinnin resursseja tulisi siirtää sosiaalisen median näkyvyyden kasvattamiseen ja hakukoneoptimoinnin käyttöönottoon yrityksen nettisivuilla. Brändin peilaaminen digitaaliseen ympäristöön tulisi olla yhtenäistä ja saumatonta kanavien kesken. A strong visibility for job seekers when working in a competitive environment can give a company a significant competitive advantage. The importance of human resources in a sales company is very high, so sales companies should invest in the visibility of their external brand in the job market. The client company, Dream On Group Oy, provides outsourced sales services to companies and employs over 90 people directly and indirectly. The focus of the work was on the client's visibility in the digital environment and mapping the client's internal brand and the transmission of the internal brand to recruitment marketing.
The theory of the work deals with recruitment marketing, branding and the recruitment process. The client's internal brand was studied using the results of a theme interview, using qualitative methods. The study considered the development ideas of the interviewees related to recruitment marketing.
The results of the study offer an insight into the client's opportunities to increase visibility in the digital environment. Based on the results, recruitment resources should be transferred to increasing visibility on social media and introducing search engine optimization on the company's website. Reflecting the brand in the digital environment should be consistent and seamless across different channels.
Työn teoriassa perehdytään rekrytointimarkkinointiin, brändäykseen sekä rekrytointiprosessiin. Toimeksiantajan sisäistä brändiä tutkittiin teemahaastattelun tuloksien avulla käyttämällä kvalitatiivisia menetelmiä. Tutkimuksessa otettiin huomioon haastateltavien kehitysideoita rekrytointimarkkinoinnin sisältöön liittyen.
Työn tuloksista käy ilmi toimeksiantajan mahdollisuudet kasvattaa näkyvyyttään digitaalisessa ympäristössä. Tuloksien perusteella rekrytoinnin resursseja tulisi siirtää sosiaalisen median näkyvyyden kasvattamiseen ja hakukoneoptimoinnin käyttöönottoon yrityksen nettisivuilla. Brändin peilaaminen digitaaliseen ympäristöön tulisi olla yhtenäistä ja saumatonta kanavien kesken.
The theory of the work deals with recruitment marketing, branding and the recruitment process. The client's internal brand was studied using the results of a theme interview, using qualitative methods. The study considered the development ideas of the interviewees related to recruitment marketing.
The results of the study offer an insight into the client's opportunities to increase visibility in the digital environment. Based on the results, recruitment resources should be transferred to increasing visibility on social media and introducing search engine optimization on the company's website. Reflecting the brand in the digital environment should be consistent and seamless across different channels.