Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Kaakkois-Suomen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Kaakkois-Suomen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

Kiinteistönvälittäjän henkilöbrändin viestiminen sosiaalisessa mediassa

Riina, Tuomala (2023)

 
Avaa tiedosto
Tuomala_riina.pdf (3.633Mt)
Lataukset: 


Riina, Tuomala
2023
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202304135209
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön aiheena on Kiinteistönvälittäjän henkilöbrändin viestiminen sosiaalisessa mediassa. Toimeksiantajana on kiinteistönvälityspalveluita tarjoava yritys SamKoti Oy, joka on osa Kiinteistömaailma-ketjua. Opinnäytetyön tavoitteena on tuottaa toimeksiantajalle sekä kiinteistönvälitysalalle yleisesti tietoa kiinteistönvälittäjien henkilöbrändin viestimisestä sosiaalisessa mediassa. Tutkimuksen tavoitteena on selvittää, missä sosiaalisen median palveluissa kuluttajat haluavat seurata kiinteistönvälittäjiä sekä minkälaista sisältöä halutaan seurata. Tavoite on saada vastauksia kysymyksiin, jotta kiinteistönvälittäjän on helpompi saadun tiedon perusteella aloittaa oman henkilöbrändin viestiminen sosiaalisessa mediassa.

Opinnäytetyön teoreettinen viitekehys käsittelee sosiaalisen median eri kanavia henkilöbrändin näkökulmasta, kiinteistönvälitystyötä ja henkilöbrändiä.

Opinnäytetyön empiirisessä osassa käytettiin kvantitatiivista sekä kvalitatiivista tutkimustapaa. Kvantitatiivinen tutkimus toteutettiin kyselytutkimuksena ja tutkimus toteutettiin tammikuussa 2023. Vastaajia saatiin 169. Tutkimusaineisto kerättiin Webropol-ohjelman avulla luodun internet-kyselyn avulla ja analysoitiin Webropol-ohjelmasta saatujen raporttien sekä Professional Statistics -ohjelmistoa hyödyntäen.

Kvalitatiivinen tutkimus toteutettiin haastatteluina helmikuussa 2023. Haastateltavia kiinteistönvälittäjiä valikoitui neljä ja aineisto analysoitiin teemoitellen.

Tutkimustulokset osoittivat ajankohtaista tietoa siitä, että henkilöbrändäämisestä on hyötyä asiakashankinnan kannalta. Tutkimuksessa selvisi, että laajimmillaan kohderyhmän tavoittaa Instagramissa. Vastaajat haluavat seurata sosiaalisen median kanavissa arkista sisältöä kiinteistönvälittäjän työstä sekä tietoa uusista kohteista. Tulosten avulla toimeksiantajalle annettiin toimenpidesuunnitelma, jonka avulla kiinteistönvälittäjän on helpompi aloittaa henkilöbrändääminen sosiaalisessa mediassa.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste