ICT-asiantuntijan rooli service deskissä
Lahtinen, Ville (2023)
Lahtinen, Ville
2023
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202304135212
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202304135212
Tiivistelmä
Opinnäytetyössä perehdytään ICT-asiantuntijan rooliin ja tehtäviin keskisuuren ICT-yrityksen service deskissä. Opinnäytetyö koostuu päivittäisistä merkinnöistä päiväkirjamuotoisesti ja näiden merkintöjen analysoinnista. Opinnäytetyössä esitellään yksityiskohtaisesti erilaisia työtehtäviä, joita ICT-asiantuntija kohtaa ja näiden merkintöjen kautta esitellään ammatillista kehittymistä. Raportointi perustuu Efecte-tiketöintijärjestelmään tekemääni raportointiin.
ICT-asiantuntijan rooliin kuuluu ensimmäisen tason tukipyynnöt, käyttöoikeuksien hallintaa ja huoltokatkoista tiedottaminen. Opinnäytetyössä käsiteltiin näiden mainittujen työtehtävien suorittamista moniasiakkuusympäristössä toimiessa.
Opinnäytetyössä esiteltiin ja seurattiin ammatillista kehitystäni noin kahdentoista viikon ajalta. Työssä perehdyttiin työn ohessa tapahtuvaan henkilökohtaiseen taitojen ja tietämyksen kehitykseen ICT-asiantuntijana. Opinnäytetyön tarkoitus oli myös antaa kuva, mitä työnkuvaan kuuluu keskisuuren kasvavan ICT-talon ICT-asiantuntijana service deskissä.
ICT-asiantuntijan rooliin kuuluu ensimmäisen tason tukipyynnöt, käyttöoikeuksien hallintaa ja huoltokatkoista tiedottaminen. Opinnäytetyössä käsiteltiin näiden mainittujen työtehtävien suorittamista moniasiakkuusympäristössä toimiessa.
Opinnäytetyössä esiteltiin ja seurattiin ammatillista kehitystäni noin kahdentoista viikon ajalta. Työssä perehdyttiin työn ohessa tapahtuvaan henkilökohtaiseen taitojen ja tietämyksen kehitykseen ICT-asiantuntijana. Opinnäytetyön tarkoitus oli myös antaa kuva, mitä työnkuvaan kuuluu keskisuuren kasvavan ICT-talon ICT-asiantuntijana service deskissä.