Pienpanimotuotteiden vähittäismyynnin kehittäminen
Altomaa, Ville; Jyrkilä, Miiko (2023)
Altomaa, Ville
Jyrkilä, Miiko
2023
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202304205708
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202304205708
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tarkoituksena oli kehittää Talerock Brewingin panimotuotteiden jakelua. Opinnäytetyö toimii oppaana yleisesti pienpanimoille jakelun kehittämiseen sekä oppaana kannattavaan markkinointiin. Tämän opinnäytetyön tavoitteena on kehittää Talerock Brewingin markkinointikykyä ja sitä kautta yrityksen tulosta. Opinnäytetyössä selvitetään erilaisia tapoja, joilla pienapanimon tuotteet päätyvät jälleenmyyjien valikoimiin ja mitkä asiat vaikuttavat kuluttajan ostopäätöksiin.
Opinnäytetyön ensimmäisessä osiossa käsitellään teoriaa. Teorian lisäksi osiossa on tehty taustatutkimusta liittyen jakelukanavien kehittämiseen ja markkinointiin. Teoria osuuden jälkeen opinnäytetyössä on tehty haastatteluja jälleenmyyjien kanssa, joista kerättyjä tietoja on hyödynnetty opinnäytetyössä. Tämän jälkeen on tehty tutkimusta kilpailijoista ja Talerock Brewingin nykyisestä tilanteesta. Näitten kaikkien tutkimusten ja tietojen avulla on tehty erilaisia havaintoja, kehitysehdotuksia ja lopullinen jakelukanavien kehityssuunnitelma. Opinnäytetyö sisältää markkinoinnin teoriaa, tietoperustaa sekä haastatteluja.
Tämä opinnäytetyö on luotu heti hyödynnettäväksi ja valmis käyttöön otettavaksi. Markkinointisuunnitelmassa huomioidaan kaikki Talerock Brewingin asiakkaat eri näkökulmista. Markkinointisuunnitelmaan on pyritty keräämään myös tietoa jälleenmyyjien näkökulmasta. Tämä opinnäytetyö on suunniteltu Talerock Brewingille, mutta on myös hyödynnettävissä muussa pienpanimotoiminnassa.
Opinnäytetyön ensimmäisessä osiossa käsitellään teoriaa. Teorian lisäksi osiossa on tehty taustatutkimusta liittyen jakelukanavien kehittämiseen ja markkinointiin. Teoria osuuden jälkeen opinnäytetyössä on tehty haastatteluja jälleenmyyjien kanssa, joista kerättyjä tietoja on hyödynnetty opinnäytetyössä. Tämän jälkeen on tehty tutkimusta kilpailijoista ja Talerock Brewingin nykyisestä tilanteesta. Näitten kaikkien tutkimusten ja tietojen avulla on tehty erilaisia havaintoja, kehitysehdotuksia ja lopullinen jakelukanavien kehityssuunnitelma. Opinnäytetyö sisältää markkinoinnin teoriaa, tietoperustaa sekä haastatteluja.
Tämä opinnäytetyö on luotu heti hyödynnettäväksi ja valmis käyttöön otettavaksi. Markkinointisuunnitelmassa huomioidaan kaikki Talerock Brewingin asiakkaat eri näkökulmista. Markkinointisuunnitelmaan on pyritty keräämään myös tietoa jälleenmyyjien näkökulmasta. Tämä opinnäytetyö on suunniteltu Talerock Brewingille, mutta on myös hyödynnettävissä muussa pienpanimotoiminnassa.
