Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Lapin ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Lapin ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
  • Näytä viite

Joulupukin iltasatu -virtuaalipalvelu kohtaa asiakkaat aidosti : käyttäjäkokemustiedon yhdistyminen innovatiiviseen markkinointiin

Herttua, Tuomo Jouni Tapani; Paksuniemi, Virva Annukka; Hietamäki, Sanna Maria (2023)

 
Avaa tiedosto
herttua_hietamaki_paksuniemi.pdf (1.166Mt)
Lataukset: 

Rajattu käyttöoikeus / Restricted access / Tillgången är begränsad
Herttua, Tuomo Jouni Tapani
Paksuniemi, Virva Annukka
Hietamäki, Sanna Maria
2023
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202304205733
Tiivistelmä
Opinnäytetyö Joulupukin iltasatu -virtuaalipalvelu on selvitystyö Napapiirin Kehitys Oy:lle. Opinnäytetyössä selvitettiin virtuaalisen elämyspalvelun asiakaskokemusjohtamista ja markkinointia kilpailuedun saavuttamiseksi, asiakaskokemuksen parantamiseksi sekä potentiaalia liiketoiminnan näkökulmasta. Selvitystyön avulla lisätään ymmärrystä ja tietoisuutta Joulupukin iltasatu -virtuaalipalvelusta sekä pyritään kasvattamaan suomalaisten matkailualan yritysten kiinnostusta virtuaalipalveluita kohtaan.

Lähestymistapana opinnäytetyössä oli tapaustutkimus. Tutkimusongelmana oli, miten asiakkaiden käyttäjäkokemustietoa hyödyntäen voidaan saavuttaa markkinoinnin avulla Joulupukin iltasadun kohderyhmät ja kuinka onnistutaan luomaan asiakkaille aitoja ja ainutlaatuisia elämyksiä paikasta tai vuodenajasta riippumatta. Kvantitatiivinen tutkimus toteutettiin puolistrukturoidulla kyselylomakkeella. Kvantitatiivisen kyselyn analyysimenetelmiksi valittiin tyypittely ja luokittelu sekä kokemuksen kuvaaminen. Selvitystyössä kyselyn tukena käytettiin toimintatutkimusta ja aivoriihimenetelmää.

Lopputuloksena syntyi kehittämistoimenpiteitä ja -ehdotuksia toimeksiantajalle virtuaalipalvelun kehittämiseksi, asiakastyytyväisyyden parantamiseksi ja näiden hyödyntämiseksi markkinoinnissa. Asiakaskokemusjohtamisen ja palvelun liiketoiminnallisten tavoitteiden kautta voidaan saavuttaa merkittävää kilpailuetua. Selvitystyö auttaa myös liittämään virtuaalipalvelut osaksi palveluliiketoiminnan strategiaa, samalla kun kehitetään yrityksen digitaalista markkinointia ja verkkosivuja osana ostoprosessia.

Yhdistämällä fyysisen palvelun vetovoimatekijät ja virtuaalisuuden edut, sekä liittämällä virtuaalipalveluiden asiakaskokemustieto osaksi liiketoiminnan kehittämistä ja suunnitelmallisuutta yritysten kasvumahdollisuudet paranevat. Tutkimustyöhön ja tietoperustaan perustuen voidaan todeta, että virtuaalipalveluista on mahdollista saada kannattavaa liiketoimintaa, mutta se vaatii paljon aikaa, työtä ja oikeanlaisia resursseja. Opinnäytetyön tuloksista hyötyvät Napapiirin Kehitys Oy:n lisäksi muut matkailualan toimijat sekä virtuaalisia- ja digitaalisia palveluita kehittävät yritykset ja organisaatiot Suomessa.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste