Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Opas yrityksen työntekijäkokemuksen kehittämiseen palvelumuotoilun avulla

Seppälä, Lauri (2023)

 
Avaa tiedosto
Seppala_Lauri.pdf (1.395Mt)
Lataukset: 


Seppälä, Lauri
2023
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202304246091
Tiivistelmä
Tämän toiminnallisen opinnäytetyön tavoitteena on luoda opas yrityksen työntekijäkokemuksen kehittämiseen palvelumuotoilun avulla. Opinnäytetyössä ei ollut toimeksiantajaa, vaan se toteutettiin itsenäisesti. Opinnäytetyö jakautuu pohdintaan, teoriaosuuteen, toteutuksen dokumentointiin, pohdintaan ja itse produktiin. Opas on luotu, koska palvelumuotoilun suosio on kasvanut kehitysmetodina muidenkin kuin kaupallisten palveluiden kehittämisessä.

Ideana opinnäytetyössä on kehittää opas, joka selittää teorian ja käytännön kautta, miten yritys sekä sen toimihenkilöt voivat hyödyntää palvelumuotoilun ajattelutapaa ja työkaluja työntekijäkokemusta kehittäessä. Opinnäytetyö on siis toteutettu luomalla teoriaosuus ja valmis produkti on tehty sen pohjalta. Itse opas on 15 sivuinen kokonaisuus, joka on toteutettu Canvalla. Opas jakautuu alun teoriaosuuteen ja lopun käytännön osuuteen. Työ on toteutettu kevään 2023 aikana. Opas on liitetty raportin loppuun liitteeksi, mutta siitä on saatavilla myös Pdf versio.

Opinnäytetyön tietoperusta on jaettu kahteen osioon. Ensimmäisessä osassa käydään läpi, mitä palvelumuotoilu, muotoilu, palveluympäristö, palvelu, käyttäjä- ja työntekijäkokemus ovat. Lisäksi siinä avataan palvelumuotoilun prosessin eri vaiheet ja oleellisimmat työkalut. Toinen teoriaosuus keskittyy enemmän palvelumuotoilun hyödyntämiseen työntekijäkokemuksen kannalta ja sen käyttöä eri osa-alueilla.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste