Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Jyväskylän ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Jyväskylän ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Building Brand Equity through the Brand Resonance Model

Viertamo, Veera (2023)

 
Avaa tiedosto
Thesis_Viertamo_Veera.pdf (1.673Mt)
Lataukset: 


Viertamo, Veera
2023
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202304246189
Tiivistelmä
The study aimed to develop a brand for the imaginative case company and evaluate potential customers' perceptions of the brand using Kevin Keller's Brand Resonance model.

The specific objectives were to: 1) develop a differentiated brand identity; 2) measure potential customers' attitudes and perceptions towards the proposed brand by measuring their brand identity, brand meaning, brand response, and brand resonance; and 3) analyze the data to identify any patterns or trends in potential customers' attitudes and opinions towards the brand; and 4) Provide a brand book for the case company based on the analysis to ensure the development of a successful brand strategy that resonates with customers.

Mixed methods were used in the study, combining qualitative and quantitative research through a survey in Webropol. Analyzing the data showed potential customers' positive attitudes and opinions towards the proposed brand and provided recommendations to enhance the brand's perceived value and strengthen relationships with target audience.

The results contribute to the understanding of the role of brand equity in a company's success and are useful for developing effective brand strategies and for future research. The study's insights and recommendations form a foundation for the case company to create a strong brand that resonates with customers and leads to increased brand loyalty and financial success.
 
Tutkimuksen tarkoituksena oli kehittää brändi kuvitteelliselle case-yritykselle ja arvioida mahdollisten asiakkaiden käsityksiä brändistä käyttäen Kevin Kellerin brändiresonanssimallia.

Tarkoituksena oli: 1) kehittää erottuva brändi-identiteetti, 2) mitata potentiaalisten asiakkaiden asenteita ja käsityksiä ehdotetusta brändistä mittaamalla brändiresonanssimallin eri osa-alueita, sekä 3) analysoida dataa tunnistaakseen mahdollisia trendejä potentiaalisten asiakkaiden asenteissa ja mielipiteissä brändiä kohtaan, 4) Luoda brändikirja case-yritykselle analyysin perusteella varmistaakseen onnistuneen brändistrategian kehittämisen, joka resonoi asiakkaiden kanssa lanseerauksessa ja sen jälkeen.

Tutkimuksessa käytettiin monimetodimenetelmää, joka yhdisti laadullisen ja määrällisen tutkimuksen Webropolin kautta toteutetulla kyselyllä. Datatutkimus osoitti potentiaalisten asiakkaiden positiivisia asenteita ja mielipiteitä ehdotettua brändiä kohtaan ja tarjosi suosituksia brändin koetun arvon parantamiseksi ja kohderyhmän suhteiden vahvistamiseksi.

Tulokset auttavat ymmärtämään brändipääoman roolia yrityksen menestyksessä sekä ovat hyödyllisiä tehokkaiden brändistrategioiden kehittämiseen ja tarjoavat aiheita tutkimuksiin tulevaisuudessa. Tutkimuksen havainnot ja suositukset luovat perustan case-yrityksen vahvalle brändille, joka resonoi asiakkaiden kanssa ja johtaa brändiuskollisuuteen sekä taloudelliseen menestymiseen.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste