Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Jyväskylän ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Jyväskylän ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Ateriakassipalvelun kehittäminen palvelumuotoilun avulla

Tammimetsä, Severi (2023)

 
Avaa tiedosto
Tammimetsä_Severi.pdf (1.639Mt)
Lataukset: 


Tammimetsä, Severi
2023
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202304246131
Tiivistelmä
Ennen koronapandemiaa ruoan verkkokaupan käyttö oli hyvin vähäistä. Pandemia kuitenkin laukaisi ruoan verkkokaupan kysynnän ennennäkemättömälle tasolle. Ruoan verkkokaupan kysynnän kasvun vuoksi oli järkevää kehittää uutta ateriakassipalvelua markkinoille. Tavoitteena oli kehittää uusi ateriakassipalvelu, joka on asiakaslähtöisesti suunniteltu. Ateriakassipalvelu (Meal-Kit Service) on palvelu, jossa kuluttaja saa valmiiksi ideoidut reseptit ja raaka-aineet, josta kuluttaja voi valmistaa aterioita. Ateriakassipalvelua kehitettiin käyttäen palvelumuotoiluprosessia. Prosessin alkuvaiheessa kerättiin taustatietoa ruoan verkkokaupan markkinatilanteesta, kilpailijoista, ongelmista sekä trendeistä. Näiden tietojen pohjalta suunniteltiin ensimmäinen konsepti ateriakassipalvelusta. Prosessin seuraavassa vaiheessa etsittiin kuluttajia, jotka olivat ostaneet ruokaa verkon kautta ja heitä haastateltiin. Haastattelut olivat teemahaastatteluja ja niitä varten luotiin haastattelurunko. Haastatteluiden tarkoituksena oli saada selville mm. tarpeet ja ongelmat liittyen ruoan verkkotilaamiseen. Haastattelujen ohessa ensimmäinen konsepti esiteltiin haastateltaville ja heiltä pyydettiin kehittämisehdotuksia palvelun suhteen. Haastatteluista syntyneen aineiston perusteella ateriakassipalvelua kehitettiin. Tuloksena syntyi visuaalinen kuvaus palvelusta sekä liiketoimintamalli, jonka avulla palvelu voidaan viedä käytäntöön. Palvelumuotoiluprosessin jälkeen palvelusta tuli asiakaslähtöisesti suunniteltu palvelu.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste