Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

HENKEÄ BRÄNDIIN: Opas brändipersoonan hahmottamiseen

Daltaban, Baturay (2023)

 
Avaa tiedosto
Daltaban_Baturay.pdf (2.151Mt)
Lataukset: 


Daltaban, Baturay
2023
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202304266476
Tiivistelmä
Tässä opinnäytetyössä käsitellään brändäystä ja markkinointia perspektiivistä, jossa tunnistetaan brändien ja ihmisten välillä olevan yhdenmukaisuutta. Työ oli luonteeltaan toiminnallinen, ja sen tuotokseksi luotiin opas brändipersoonan hahmottamiseen. Työn tietoperusta rakennettiin helmi-maaliskuussa 2023, ja sen empiiriset osat toteutettiin maalis-huhtikuussa 2023. Se toteutettiin itsenäisesti ilman toimeksiantajaa. Työn ensisijaisena tavoitteena oli tekijänsä ammatillisen tietotaidon edistäminen. Työn sisältämän tuotoksen tarkoituksena on edistää suomalaisten brändien differoitumis- ja viestintäkeinoja.
Työn lähdeaineisto rakentui pääasiassa akateemisesta kirjallisuudesta. Tietoperustassa esitetään teoriaa brändien johtamisesta, brändipersoonasta, brändipersoonallisuudesta sekä brändisuhteesta. Työssä esitellään miten kuluttajat muodostavat ja hyödyntävät brändeissä havaittuja persoonallisuuspiirteitä, symbolismia kuluttamisen takana, sekä miten relevantilla brändipersoonalla voidaan luoda ja korostaa merkitystekijöitä niin brändin sisäisessä kuin ulkoisessa viestinnässä.
Toiminnallisessa osassa esitellään tuotoksen edistymisen vaiheita sekä avataan tuotoksen toteutumisen kannalta tehtyjä ratkaisuja. Tuotokseksi luotiin opas brändipersoonan hahmottamiseen. Opas ohjeistaa persoonan muodostamista ideatasolla. Opasta ei sellaisenaan ole tarkoitettu brändipersoonan kiteyttämiseen brändipersoonalausunnon tai vastaavan dokumentaation muodossa, vaikka siinä esitetäänkin tähän muutamia vinkkejä.
Tuotoksen valmistamisessa ei käytetty rakenteellista menetelmää, vaan se on luotu luovuutta, asiayhteyksien tunnistamista sekä visiota hyödyntäen. Opas valmistettiin Canva-palvelulla, ja se esitellään opinnäytetyön liitteissä.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste