Direct Shipments to China from European Suppliers
Back, Anton (2023)
Back, Anton
2023
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202304266554
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202304266554
Tiivistelmä
This thesis has been written for the Fuel Gas Supply Systems department at Wärtsilä. The possibility of direct shipments to China, from five strategically important European suppliers has been investigated. The purpose of this investigation was to find out if money and time could be saved on inbound transportation, compared to the current way of working.
Relevant theories regarding logistics, EU export, temporary import, and Incoterms are brought up. Both qualitative and quantitative methods were used in the form of meetings and discussions, as well as collecting offers from three freight forwarding companies.
The analysed data collected from the freight forwarding companies shows that around 10 percent could be saved in terms of money, compared to the current way of working. Besides this, at least one week of transport time could be saved. Detta examensarbete har skrivits för avdelningen Fuel Gas Supply Systems vid Wärtsilä. En undersökning om att skicka varor direkt till Kina från fem strategiskt viktiga Europeiska leverantörer har gjorts. Syftet med denna undersökning var att ta reda på om det kunde sparas pengar och tid på transporterna till Kina, jämfört med det nuvarande sättet att transportera varorna på.
Relevant teori som handlar om logistik, EU-export, tillfällig import och Incoterms tas upp i teoridelen. Både kvalitativa och kvantitativa metoder användes för att göra undersökningen, i form av möten och diskussioner samt offertförfrågningar av tre olika transportföretag.
De analyserade och sammanställda offerterna från transportbolagen visar att omkring 10 procent av transportkostnaderna kunde inbesparas, jämfört med det nuvaranade sättet att transportera varorna på. Förutom detta kunde också minst en vecka inbesparas i transporttid.
Relevant theories regarding logistics, EU export, temporary import, and Incoterms are brought up. Both qualitative and quantitative methods were used in the form of meetings and discussions, as well as collecting offers from three freight forwarding companies.
The analysed data collected from the freight forwarding companies shows that around 10 percent could be saved in terms of money, compared to the current way of working. Besides this, at least one week of transport time could be saved.
Relevant teori som handlar om logistik, EU-export, tillfällig import och Incoterms tas upp i teoridelen. Både kvalitativa och kvantitativa metoder användes för att göra undersökningen, i form av möten och diskussioner samt offertförfrågningar av tre olika transportföretag.
De analyserade och sammanställda offerterna från transportbolagen visar att omkring 10 procent av transportkostnaderna kunde inbesparas, jämfört med det nuvaranade sättet att transportera varorna på. Förutom detta kunde också minst en vecka inbesparas i transporttid.