Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Centria-ammattikorkeakoulu
  • Julkaisut
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Centria-ammattikorkeakoulu
  • Julkaisut
  • Näytä viite

Asiakasosallisuuden yhteiskehittämisen toimintamalli

Koivula, Minna; Karvonen, Sanna-Kaisa (2022)

 
Avaa tiedosto
Asiakasosallisuuden-yhteiskehittamisen-toimintamalli-2022.pdf (3.052Mt)
Lataukset: 


Koivula, Minna
Karvonen, Sanna-Kaisa
Centria-ammattikorkeakoulu
2022
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe2023050239877
Tiivistelmä
Heikoimmassa asemassa olevien osallisuuden tueksi on olemassa monenlaisia erilaisia palveluita. Tässä oppaassa olemme suunnanneet asiakasosallisuuden yhteiskehittämisen mallin palveluntarjoajille, joiden asiakkaat ovat syystä tai toisesta syrjäytymisuhan alla. Palveluntarjoaja tuottaa palvelua aina asiakkaita varten ja pyrkii parhaimpaan lopputulokseen omasta näkökulmastaan, mutta se ei aina välttämättä takaa sitä, etteikö palvelun järjestämisessä olisi tarkastelun varaa asiakkaan näkökulmasta. Koska asiakkaat ovat palvelun käyttäjinä asiantuntijoita, heidät kannattaa ottaa mukaan kehittämistyöhön. Asiakkailla on oikeus tulla kuulluiksi sekä olla osallisena itseään koskevien palveluiden kehittämisen kaikissa eri vaiheissa. Osallisuus toteutuu palvelujärjestelmän kehittämistyössa eri tasoilla, monimuotoisesti ja vuorovaikutuksessa.
Tämä asiakasosallisuutta tukeva yhteiskehittämisen malli on kehitetty toiminnalliseksi välineeksi tukemaan palveluntarjoajan asiakasosallisuuden vahvistamista sekä strategista kehittämistyötä. Asiakasosallisuuden yhteiskehittämisen malli on jaettu erilaisiin aihealueisiin, joista voi valita spesifisti oman palvelun kehittämistarpeisiin vain osan tai koko kokonaisuuden. Asiakasosallisuuden yhteiskehittämisen mallin hyödyntämisen tavoitteena on tukea palvelun toimintakulttuuria siten, että asiakasosallisuus kulkee mukana kaikissa palvelun eri vaiheissa monipuolisesti sekä läpinäkyvästi.
Toivotamme lukijoille inspiroivia ja hetkiä mallin parissa. Rohkaisemme jokaista toimijaa soveltamaan harjoitteita oman palvelun näköisiksi ja etenkin, asiakkaiden tarpeiden ja toiveiden mukaisiksi!
Antoisia yhteiskehittämisen hetkiä toivoen,
Minna Koivula ja Sanna-Kaisa Karvonen
Kokoelmat
  • Julkaisut
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste