Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Tampereen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Tampereen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Tunnettavuuden lisääminen somemarkkinoinnin keinoin : Ravintola Padellon

Lievonen, Emmilotta; Raju, Cia (2023)

 
Avaa tiedosto
Lievonen_Emmilotta_Raju_Cia.pdf (1.019Mt)
Lataukset: 


Lievonen, Emmilotta
Raju, Cia
2023
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202305027146
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tarkoituksena oli kehittää yritykselle tehokas tapa markkinoida sosiaalisessa mediassa, sekä lisätä yrityksen tunnettavuutta markkinoimalla yrityksen tuotteita ja palveluja sosiaalisessa mediassa. Ravintola Padellon on verrattain tuore yritys, joka sijaitsee Ylöjärvellä padelkeskuksessa ja yrityksen näkyvyyttä haluttiin lisätä sosiaalisen median avulla.

Yrityksellä on ollut ennestään käytössä jo sosiaalisen median kanavia, mutta julkaisuista puuttuu suunnitelmallisuus ja kanavat eivät ole olleet aktiivisesti käytössä. Sosiaalinen media on toimeksiantajalle melko vieras asia, ja kiireisessä työympäristössä ei ole aikaa opetella sosiaalisen median saloja. Siispä tärkeä tavoite opinnäytetyölle oli luoda helposti käytettävät työkalut ja julkaisusuunnitelmat, jotta sosiaalisessa mediassa julkaiseminen on vaivatonta työn ohessa.

Asiakkaiden toiveet ravintolan ja sosiaalisen median suhteen haluttiin selvittää, joten tehtiin asiakaskysely Microsoft Officen Forms -ohjelmalla. Kyselyssä oli kymmenen kysymystä, jotka käsittelivät joko Padellonin sosiaalista mediaa tai ravintolatoimintaa. Kyselyn avulla saatiin opinnäytetyötä varten arvokasta tietoa, jonka avulla pystyttiin kehittämään tarkka sosiaalisen median markkinoinnin vuosikello ja viikoittainen julkaisusuunnitelma.

Vuosikellon ja viikoittaisen julkaisusuunnitelman lisäksi opinnäytetyöprosessin aikana yritykselle luotiin julkaistavia materiaaleja sosiaaliseen mediaan, joiden avulla työntekijät pääsevät helposti alkuun julkaisemissa. Materiaaleja luotiin niin kuvia kuin videoita, sekä valmiita ideoita kuvateksteiksi ja avainsanoiksi. Yritykselle kerättiin myös tietoa somemarkkinoinnin strategian suunnitteluun ja mittaamisen toteuttamiseen.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste