Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Turun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Turun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Markkinointiviestintäpohjien ja -ohjeiden luominen asiakkaiden käyttöön

Salonen, Marika (2023)

 
Avaa tiedosto
Salonen_Marika.pdf (1.024Mt)
Lataukset: 


Salonen, Marika
2023
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202304286874
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tavoitteena oli käsitellä markkinointiviestinnän keinoja sosiaalisessa mediassa ja sähköpostissa, sekä tunnistaa elementit, joista viestit näissä kanavissa muodostuvat ja löytää tehokkaimmat tavat hyödyntää niitä. Lisäksi tavoitteena oli luoda markkinointiviestintäpohjat kyseisiin kanaviin ja niihin liittyvät ohjeet toimeksiantajayrityksen asiakkaille markkinoinnin tueksi. Pohjat tulevat olemaan osa toimeksiantajan markkinointityökalua. Toimeksiantajan asiakkaat ja pohjien käyttäjät ovat kauneus- ja hyvinvointialan yrityksiä.

Pohjien ja ohjeiden luomiseksi perehdyttiin kirjallisuuden ja verkkokirjoitusten, kuten asiantuntijablogien, kautta sekä sosiaalisen median-, että sähköpostimarkkinointiin. Aineiston pohjalta selvitettiin molempien markkinointimuotojen eri elementtejä ja toimivia käytänteitä. Vertailuanalyysin eli benchmarkkauksen avulla kartoitettiin kauneus- ja hyvinvointialan nykytilaa Instagramissa. Vertailua tehtiin tileistä ja julkaisuista yleisesti sekä erityisesti yksittäisistä ajanvarausta koskevista julkaisuista. Benchmarkkaamalla selvitettiin myös sähköpostimarkkinoinnin eri elementtejä ja niiden käyttöä sekä toimivuutta. Sähköpostien osalta lähettäjän toimialaa ei rajoitettu.

Asiantuntijatekstien sekä benchmarkkauksen perusteella ratkaistiin, millaisia pohjien tulee olla ja mitä asioita ohjeissa pitää tuoda esiin. Ohjeisiin rajattiin teoriapohjasta vain tärkeimmät elementit. Pohjien tarkoitus on auttaa erityisesti niitä yrittäjiä, joille digitaalinen markkinointi on vaikeaa tai työlästä, joten sekä pohjista, että ohjeista tehtiin helppokäyttöiset, eikä ohjeissa porauduttu aiheisiin kovin syvälle.

Yritys X pystyy pohjien avulla palvelemaan asiakkaitaan paremmin auttamalla ja tukemalla näitä markkinoinnissa. Samalla yritys X hyötyy itse asiakkaiden lisääntyneiden ajanvarausten kautta, jolloin sen saamat komissiot asiakkaiden veloittamista maksuista kasvavat. Työn tuloksia voidaan myös hyödyntää toteuttamalla niiden pohjalta myöhemmin lisää pohjia, jos tämä katsotaan tarpeelliseksi.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste