Asiakassegmentoinnin hyödyntäminen markkinointiviestinnässä
Marjamaa, Meri (2023)
Marjamaa, Meri
2023
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202305037317
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202305037317
Tiivistelmä
Tämä opinnäytetyö tutkii asiakassegmentoinnin hyödyntämistä markkinointiviestinnässä ja palvelupolun suunnittelussa.
Tavoitteena on avata asiakassegmentoinnin prosessia ja hyötyjä, sekä käyttöä viestinnän suunnittelussa ja kohdentamisessa. Projektieni sijoittuessa tapahtuma-alalle, avaan opinnäytetyön toisessa luvussa tapahtumamarkkinoinnin tavoitteita.
Neljännessä luvussa käyn läpi markkinointiviestinnän suunnittelua ja vaiheita. Seuraavassa vaiheessa tutkin asiakassegmentoinnin käyttöä ja sen avulla saatavan tiedon hyödyntämistä palvelupolun luomisessa ja sisältömarkkinoinnin suunnittelussa.
Viimeinen luku sisältää opinnäytetyön yhteenvedon ja analyysin. Opinnäytetyö on toiminnallinen ja sen myötä on syntynyt portfolio, joka sisältää tekemäni projektikokonaisuudet.
Tavoitteena on avata asiakassegmentoinnin prosessia ja hyötyjä, sekä käyttöä viestinnän suunnittelussa ja kohdentamisessa. Projektieni sijoittuessa tapahtuma-alalle, avaan opinnäytetyön toisessa luvussa tapahtumamarkkinoinnin tavoitteita.
Neljännessä luvussa käyn läpi markkinointiviestinnän suunnittelua ja vaiheita. Seuraavassa vaiheessa tutkin asiakassegmentoinnin käyttöä ja sen avulla saatavan tiedon hyödyntämistä palvelupolun luomisessa ja sisältömarkkinoinnin suunnittelussa.
Viimeinen luku sisältää opinnäytetyön yhteenvedon ja analyysin. Opinnäytetyö on toiminnallinen ja sen myötä on syntynyt portfolio, joka sisältää tekemäni projektikokonaisuudet.