Arkea suurempi elämys! : merielämyspalvelun konseptointisuunnitelma
Terho, Maija (2023)
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202305037412
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202305037412
Tiivistelmä
Tässä opinnäytetyössä kehitetään merielämyspalvelukonsepti, jota opinnäytetyöntekijän yritys tarjoaa eri asiakaskohderyhmille Särkisalon merimaisemissa Varsinais-Suomessa.
Yrityksen liiketoimintasuunnitelmana on tarjota venevuokrausta miehistöineen Bella 620 tai Bella 640 DC moottoriveneellä, mikä mahdollistaa viiden hengen asiakasryhmät. Opinnäytetyössä laaditaan valmiit palvelukonseptit kahdelle tunnistetulle
kohderyhmälle.
Opinnäytetyöntekijällä on kokemusta merellisestä toimintaympäristöstä ja veneilystä. Opinnäytetyön toimintaympäristönä toimii Särkisalo, joka tarjoaa puitteet yrityksen palveluille ja sijaitsee kohtuullisen ajomatkan päässä Salon keskustasta ja Turusta. Opinnäytetyössä hyödynnetään palvelumuotoilun ja palvelun tuotteistamisen teoriaa, ja työssä käytetään erilaisia palvelumuotoilun työkaluja palvelukonseptin suunnittelussa. Opinnäytetyössä ei oteta kantaa yrityksen taloudelliseen kannattavuuteen, markkinointiin tai viestintään.
Opinnäytetyössä toteutetaan asiakaskysely, joiden vastaukset toimivat pohjana palvelukonseptin suunnittelussa. Kyselyyn tuli vastauksia 46 kappaletta.
Yrityksen liiketoimintasuunnitelmana on tarjota venevuokrausta miehistöineen Bella 620 tai Bella 640 DC moottoriveneellä, mikä mahdollistaa viiden hengen asiakasryhmät. Opinnäytetyössä laaditaan valmiit palvelukonseptit kahdelle tunnistetulle
kohderyhmälle.
Opinnäytetyöntekijällä on kokemusta merellisestä toimintaympäristöstä ja veneilystä. Opinnäytetyön toimintaympäristönä toimii Särkisalo, joka tarjoaa puitteet yrityksen palveluille ja sijaitsee kohtuullisen ajomatkan päässä Salon keskustasta ja Turusta. Opinnäytetyössä hyödynnetään palvelumuotoilun ja palvelun tuotteistamisen teoriaa, ja työssä käytetään erilaisia palvelumuotoilun työkaluja palvelukonseptin suunnittelussa. Opinnäytetyössä ei oteta kantaa yrityksen taloudelliseen kannattavuuteen, markkinointiin tai viestintään.
Opinnäytetyössä toteutetaan asiakaskysely, joiden vastaukset toimivat pohjana palvelukonseptin suunnittelussa. Kyselyyn tuli vastauksia 46 kappaletta.