Modulaarinen pikselitaide peliteollisuudessa
Pitkänen, Tommi (2023)
Pitkänen, Tommi
2023
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202305037499
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202305037499
Tiivistelmä
Opinnäytetyössä tutkittiin pikselitaiteen modulaarisia tekniikoita. Työssä perehdyttiin siihen, miten modulaarisuutta voidaan hyödyntää videopeleissä ja millaisia muotoja ja sääntöjä modulaarisuudessa on.
Työn kuvituksena käytetään kirjoittajan luomaa pikselitaidetta. Tiedonhankinnassa hyödynnettiin pääsääntöisesti videomateriaalia, jossa luodaan vastaavilla tekniikoilla erilaisia pelimaailmoja.
Työn loppuosiossa rakennetaan valmis pelimaailmaskenaario, jossa tehdään maasto- ja rakennuselementtejä modulaarisilla paloilla ja miten variaatioita voidaan käyttää itsensä toistamisen peittämiseen. Työssä kuvitetaan luominen ja rakentaminen sekä näytetään miten modulaariset palat liittyvät yhteen.
Työn kuvituksena käytetään kirjoittajan luomaa pikselitaidetta. Tiedonhankinnassa hyödynnettiin pääsääntöisesti videomateriaalia, jossa luodaan vastaavilla tekniikoilla erilaisia pelimaailmoja.
Työn loppuosiossa rakennetaan valmis pelimaailmaskenaario, jossa tehdään maasto- ja rakennuselementtejä modulaarisilla paloilla ja miten variaatioita voidaan käyttää itsensä toistamisen peittämiseen. Työssä kuvitetaan luominen ja rakentaminen sekä näytetään miten modulaariset palat liittyvät yhteen.