Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Tampereen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Tampereen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Robert's Coffee -kahvilaketjun asiakaskokemuksen tutkiminen

Parviainen, Sanni (2023)

 
Avaa tiedosto
Parviainen_Sanni.pdf (1.333Mt)
Lataukset: 


Parviainen, Sanni
2023
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202305047568
Tiivistelmä
Asiakaskokemus on yrityksen kannalta olennainen kilpailutekijä. Muodostaakseen onnistuneen asiakaskokemuksen, tulee yrityksen tunnistaa siihen liittyvät osa-alueet.

Opinnäytetyön tavoitteena on selvittää Robert’s Coffee -kahvilaketjun asiakaskokemuksen nykytila Tampereen toimipisteessä. Nykytilan selvittämiseen käytetään useita eri tutkimusmenetelmiä. Työn tarkoituksena on tunnistaa tutkimustulosten kautta esiin selkeästi nousevia asioita, joita kehittämällä kahvilan asiakaskokemusta voi parantaa.

Asiakaskokemuksen tutkimisessa hyödynnetään asiakaskokemuskyselyä, luotaintutkimusta sekä havainnointia. Asiakaskokemuskysely on toteutettu Robert’s Coffee Ratinan ja Stockmann Tampereen toimipisteissä ja luotaintutkimus sekä havainnointi Ratinan toimipisteessä. Selkeät teemat menetelmissä ovat kanta-asiakkuus, palvelun laatu ja suositteluhalukkuus.

Tutkimustulosten perusteella muodostettiin johtopäätöksiä ja mahdollisia kehitys-ideoita. Tutkimustulosten perusteella pystyttiin todentamaan, että yrityksen vahva brändi ja tuotetietoisuus on arvostettua. Lisäksi tulosten perusteella pystyttiin todentamaan, että vahvimmista asiakaskunnista tulisi rakentaa selkeämpi ja kattavampi asiakaspolku, jotta asiakkuuden positiivisia ja negatiivisia osa-alueita voitaisi tunnistaa paremmin. Myös kanta-asiakkuuden mainostamista tulisi kehittää, jotta tämän avulla kattavampaa ja tukevampaa asiakaskuntaa olisi helpompaa rakentaa.

Tutkimuksessa saatuja tuloksia voidaan hyödyntää tulevaisuudessa yrityksen asiakaskokemuksen parantamisessa ja tehokkaamman strategian kehittämisessä.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste