Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Liiketoimintasuunnitelma perustettavalle urheiluvaatebrändille

Rouvinen, Saara (2023)

 
Avaa tiedosto
Rouvinen_Saara.pdf (17.71Mt)
Lataukset: 


Rouvinen, Saara
2023
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202305057826
Tiivistelmä
Opinnäytetyö toteutettiin toiminnallisena ja sen tuotoksena syntyi liiketoimintasuunnitelma sekä brändistrategia ja brändiohjeisto perustettavalle urheiluvaatebrändille. Opinnäytetyö toteutettiin tammikuun ja huhtikuun 2023 välisenä aikana. Idea liiketoimintasuunnitelmalle sekä brändistrategialle ja brändiohjeistolle tuli kirjoittajan omasta mielenkiinnosta urheiluvaatteita, kestävää ke- hitystä ja yrittäjyyttä kohtaan. Eettisyys ja kestävä kehitys ovat megatrendejä tänäkin vuonna ja ne ovat myös opinnäytetyön kirjoittajalle tärkeitä arvoja.
Opinnäytetyö toteutettiin ilman toimeksiantajaa. Sen tavoitteena oli laatia liiketoimintasuunnitelma perustettavan yrityksen ensimmäiselle toimintavuodelle. Alatavoitteena oli luoda brändistrategia ja brändiohjeisto liiketoimintasuunnitelman pohjalta. Brändistrategia sekä brändiohjeisto toimivat apuna liiketoiminnan eri vaiheissa, liiketoimintasuunnitelma on tehty etenkin rahoituksen hakemista silmällä pitäen.
Opinnäytetyö koostuu neljästä pääkappaleesta, joista ensimmäisessä perehdytään opinnäytetyön taustoihin ja tavoitteisin, toinen osa koostuu teoriaosuudesta, jossa käydään läpi tarkemmin liiketoiminnan suunnittelun eri vaiheita. Kolmannessa kappaleessa tarkastellaan liiketoimintasuunnitelmaa sekä brändistrategiaa ja brändiohjeistoa. Neljännessä kappaleessa pohditaan tuotoksien onnistumista ja omaa oppimista opinnäytetyöprosessin aikana.
Liiketoimintasuunnitelma on hyvä ja onnistunut etenkin yrityksen aloitusta varten. Liiketoimintasuunnitelma on helposti muokattavissa, joten sitä voi käyttää pohjana myös ensimmäisen toimintavuoden jälkeen. Brändistrategia ja brändiohjeisto auttavat yritystä arjessa, etenkin markkinointiviestinnässä ja tuotteiden kehitystyössä.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste