Katja Saario Art liiketoiminnan kehittäminen
Helle, Anna (2014)
Helle, Anna
Laurea-ammattikorkeakoulu
2014
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2014061212681
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2014061212681
Tiivistelmä
Opinnäytetyön aiheena oli kehittää keravalaisen kuvataiteilijan Katja Saarion liiketoimintaa. Katja Saarion liiketoiminta keskittyy tällä hetkellä hänen maalaustensa perusteella tehtyjen postikorttien myymiseen jälleenmyyjille. Opinnäytetyössä selvitettiin liiketoiminnan laajentamisen ja kehittämisen mahdollisuuksia kyselytutkimuksen ja verkkokauppa-analyysin avulla.
Opinnäytetyössä on teoriaosa ja kaksi tutkimusosaa. Opinnäytetyön aihetta lähestyttiin tutkimalla liiketoimintaa ja verkkoliiketoimintaa käsittelevää kirjallisuutta, joka muodostaa teoreettisen viitekehyksen. Teorian tuella toteutettiin kyselytutkimus ja verkkokauppa-analyysi.
Kyselytutkimuksella selvitettiin vastaajien ostokäyttäytymistä, mielipiteitä Katja Saarion kuvista ja mahdollisista uusista tuotteista. Kyselytutkimuksen avulla kerättiin tietoa, jonka avulla Katja Saario voi suunnitella asiakaslähtöisesti tuotevalikoimaansa ja kehittää sitä asiakkaiden ostokäyttäytymisen mukaiseksi.
Katja Saarion tavoitteena on perustaa liiketoiminnan tueksi verkkokauppa. Opinnäytetyön verkkokauppa-analyysin avulla tarkasteltiin markkinatilannetta ja kilpailijoita ja kerättiin tietoa oman verkkokaupan perustamisen avuksi.
Opinnäytetyön avulla saatiin selville että postikorttien ostaminen keskittyy joulunaikaan ja tapahtuu pääosin muualla kuin verkkokaupassa. Verkkokaupan perustaminen ei ole liiketoiminnan kannalta välttämätöntä mutta jollain tavalla internetissä tulee kuitenkin olla läsnä.
Opinnäytetyössä on teoriaosa ja kaksi tutkimusosaa. Opinnäytetyön aihetta lähestyttiin tutkimalla liiketoimintaa ja verkkoliiketoimintaa käsittelevää kirjallisuutta, joka muodostaa teoreettisen viitekehyksen. Teorian tuella toteutettiin kyselytutkimus ja verkkokauppa-analyysi.
Kyselytutkimuksella selvitettiin vastaajien ostokäyttäytymistä, mielipiteitä Katja Saarion kuvista ja mahdollisista uusista tuotteista. Kyselytutkimuksen avulla kerättiin tietoa, jonka avulla Katja Saario voi suunnitella asiakaslähtöisesti tuotevalikoimaansa ja kehittää sitä asiakkaiden ostokäyttäytymisen mukaiseksi.
Katja Saarion tavoitteena on perustaa liiketoiminnan tueksi verkkokauppa. Opinnäytetyön verkkokauppa-analyysin avulla tarkasteltiin markkinatilannetta ja kilpailijoita ja kerättiin tietoa oman verkkokaupan perustamisen avuksi.
Opinnäytetyön avulla saatiin selville että postikorttien ostaminen keskittyy joulunaikaan ja tapahtuu pääosin muualla kuin verkkokaupassa. Verkkokaupan perustaminen ei ole liiketoiminnan kannalta välttämätöntä mutta jollain tavalla internetissä tulee kuitenkin olla läsnä.