Näytä suppeat kuvailutiedot

Katja Saario Art liiketoiminnan kehittäminen

Helle, Anna (2014)

dc.contributor.authorHelle, Anna
dc.date.accessioned2014-06-16T11:25:14Z
dc.date.available2014-06-16T11:25:14Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.uriURN:NBN:fi:amk-2014061212681
dc.identifier.urihttp://www.theseus.fi/handle/10024/79536
dc.description.abstractOpinnäytetyön aiheena oli kehittää keravalaisen kuvataiteilijan Katja Saarion liiketoimintaa. Katja Saarion liiketoiminta keskittyy tällä hetkellä hänen maalaustensa perusteella tehtyjen postikorttien myymiseen jälleenmyyjille. Opinnäytetyössä selvitettiin liiketoiminnan laajentamisen ja kehittämisen mahdollisuuksia kyselytutkimuksen ja verkkokauppa-analyysin avulla. Opinnäytetyössä on teoriaosa ja kaksi tutkimusosaa. Opinnäytetyön aihetta lähestyttiin tutkimalla liiketoimintaa ja verkkoliiketoimintaa käsittelevää kirjallisuutta, joka muodostaa teoreettisen viitekehyksen. Teorian tuella toteutettiin kyselytutkimus ja verkkokauppa-analyysi. Kyselytutkimuksella selvitettiin vastaajien ostokäyttäytymistä, mielipiteitä Katja Saarion kuvista ja mahdollisista uusista tuotteista. Kyselytutkimuksen avulla kerättiin tietoa, jonka avulla Katja Saario voi suunnitella asiakaslähtöisesti tuotevalikoimaansa ja kehittää sitä asiakkaiden ostokäyttäytymisen mukaiseksi. Katja Saarion tavoitteena on perustaa liiketoiminnan tueksi verkkokauppa. Opinnäytetyön verkkokauppa-analyysin avulla tarkasteltiin markkinatilannetta ja kilpailijoita ja kerättiin tietoa oman verkkokaupan perustamisen avuksi. Opinnäytetyön avulla saatiin selville että postikorttien ostaminen keskittyy joulunaikaan ja tapahtuu pääosin muualla kuin verkkokaupassa. Verkkokaupan perustaminen ei ole liiketoiminnan kannalta välttämätöntä mutta jollain tavalla internetissä tulee kuitenkin olla läsnä.fi
dc.description.abstractKatja Saario Art Business Development The goal of this Bachelor’s thesis was to develop the business of a Kerava based artist Katja Saario. At present Katja Saario’s business mainly concentrates on selling postcards that are printed from her paintings to distributors. The goal of this thesis was to investigate the possibilities of expanding and developing Katja Saario’s business with the help of a survey and an Internet shop analysis. This thesis consists of a theoretical part and two different studies. The theoretical framework of the thesis is based on literature that concentrates on business and Internet shops. The survey and the Internet shop analysis have been conducted with the help of this theoretical framework. The survey’s aim was to provide data about answerers shopping behavior, potential new products and opinions about Katja Saario’s art. The survey was conducted to gather information which would help Katja Saario to develop her business and product range in a customer oriented way. Katja Saario’s future plan is to set up an Internet shop. The internet shop-analysis of this thesis was conducted to gather information about the markets, competitors and information to support the process of setting up an Internet shop. The conclusion was that Christmas is the most important time for buying postcards and postcards are usually not bought from an Internet shop. Setting up an internet shop is not necessary but being present as an entrepreneur on the internet in some other way is.en
dc.language.isofin
dc.publisherLaurea-ammattikorkeakoulu
dc.rightsAll rights reserved
dc.titleKatja Saario Art liiketoiminnan kehittäminenfi
dc.type.ontasotfi=AMK-opinnäytetyö|sv=YH-examensarbete|en=Bachelor's thesis|
dc.identifier.dscollection10024/268
dc.organizationLaurea-ammattikorkeakoulu
dc.subject.ysaliiketoiminta
dc.subject.ysapostikortit
dc.subject.ysaverkkokauppa
dc.subject.ysatoimintaympäristö
dc.subject.ysamarkkinointi
dc.contributor.organizationLaurea-ammattikorkeakoulu
dc.subject.keywordpostikortti
dc.subject.keywordverkkokauppa
dc.subject.keywordtoimintaympäristö
dc.subject.keywordmarkkinointi
dc.subject.specializationLIKO
dc.subject.degreeprogramfi=Liiketalous, hallinto ja markkinointi|sv=Företagsekonomi, förvaltning och marknadsföring|en=Business Management, Administration and Marketing|
dc.subject.disciplineLiiketalouden koulutusohjelma


Tiedostot

Thumbnail

Viite kuuluu kokoelmiin:

Näytä suppeat kuvailutiedot