Henkilöbrändäys yritysvideossa
Järvinen, Jade (2023)
Järvinen, Jade
2023
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202305088199
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202305088199
Tiivistelmä
Tämän toiminnallisen opinnäytetyön tavoitteena oli toteuttaa opinnäytetyön tekijän valo- ja videokuvaukseen keskittyvälle kevytyritykselle Jade Visualsille yritysvideo. Videon tarkoituksena oli kertoa yrityksen palveluista ja keskittyä erityisesti alalla uuden tekijän henkilöbrändin rakentamiseen ja tunnettuuden lisäämiseen. Työssä tutustuttiin henkilöbrändäämiseen erityisesti videon keinoin 2020-luvun videomarkkinoinnin kulta-ajalla. Videossa esiintyy henkilö Jade Visualsin takana ja tämän opinnäytetyön kirjoittaja, Jade Järvinen.
Sekä henkilöbrändäyksestä että yritysvideon tuottamisesta kerättiin tietoa hyödyntäen internetin tietolähteitä ja alan kirjallisuutta. Kerättyä tietoa hyödynnettiin yritysvideon tuottamisessa aina käsikirjoittamisesta valmiin videon julkaisemiseen saakka. Tiedonhaussa teemoina olivat henkilöbrändäys, yritysvideot, videomarkkinointi, käsikirjoittaminen ja brändin rakentaminen.
Tuloksena luotiin sekä informatiivisena markkinointivälineenä että työnäytteenä yrittäjän tietotaidosta toimiva yritysvideo, jonka avulla pyritään vahvistamaan nuoren yrittäjän asemaa markkinoilla. Videon avulla saavutetaan uusia asiakkaita, korostetaan yrittäjän aitoa ja helposti lähestyttävää henkilöbrändiä ja kerrotaan yrityksen tuottamista palveluista.
Sekä henkilöbrändäyksestä että yritysvideon tuottamisesta kerättiin tietoa hyödyntäen internetin tietolähteitä ja alan kirjallisuutta. Kerättyä tietoa hyödynnettiin yritysvideon tuottamisessa aina käsikirjoittamisesta valmiin videon julkaisemiseen saakka. Tiedonhaussa teemoina olivat henkilöbrändäys, yritysvideot, videomarkkinointi, käsikirjoittaminen ja brändin rakentaminen.
Tuloksena luotiin sekä informatiivisena markkinointivälineenä että työnäytteenä yrittäjän tietotaidosta toimiva yritysvideo, jonka avulla pyritään vahvistamaan nuoren yrittäjän asemaa markkinoilla. Videon avulla saavutetaan uusia asiakkaita, korostetaan yrittäjän aitoa ja helposti lähestyttävää henkilöbrändiä ja kerrotaan yrityksen tuottamista palveluista.