Säijän joulumyyjäiset : asiakaskokemuksen kehittäminen joulumyyjäisissä
Virtanen, Vera (2023)
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202305088444
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202305088444
Tiivistelmä
Tätä opinnäytetyötä varten osallistuttiin Säijän koulun vanhempainyhdistyksen joulumyyjäisten järjestämiseen. Tapahtuma järjestettiin 21.11.2020 Säijän koulun pihalla ja sisällä aulatiloissa. Paikalla myytiin ruoaksi makkaraa, puuroa sekä sisällä kahviossa kahvia ja pullaa. Ulkona oli lisäksi arpajaiset sekä pöytä, jossa oli erilaisia käsitöitä ja leivonnaisia myynnissä. Tuotot menivät koululaisten luokkaretkirahastoon.
Opinnäytetyö tehtiin kehitystehtävänä ja se keskittyy tapahtuman asiakaskokemuksen kehittämiseen. Kehitysehdotuksissa otettiin huomioon myös tapahtuman muiden osa-alueiden kehitystä, keskittyen kuitenkin asiakaskokemukseen. Tapahtumaa järjestäessä COVID-19 epidemian hillitsemiseksi oli erilaisia rajoituksia yleisötapahtumia koskien ja näiden takia pääosa tapahtumasta järjestettiin ulkona.
Tapahtuman aikana satunnaisesti valituilta asiakkailta kyseltiin muutamia kysymyksiä liittyen heidän kokemukseensa tapahtumasta. Heiltä saatiin kiitosta tapahtumasta ja sen järjestämisestä COVID-19 epidemian huomioon ottaen sekä muutamia asioita, joita haluttaisiin parantaa seuraavaa tapahtumaa silmällä pitäen. Näiden palautteiden sekä opinnäytetyön tekijän omien havaintojen pohjalta esitettiin muutamia kehitysehdotuksia, jotka keskittyvät pääasiassa asiakaskokemukseen, mutta myös muut prosessin aikana esiin tullet kehitysehdotukset kirjattiin opinnäytetyöhön toimeksiantajan hyödyksi.
Opinnäytetyö tehtiin kehitystehtävänä ja se keskittyy tapahtuman asiakaskokemuksen kehittämiseen. Kehitysehdotuksissa otettiin huomioon myös tapahtuman muiden osa-alueiden kehitystä, keskittyen kuitenkin asiakaskokemukseen. Tapahtumaa järjestäessä COVID-19 epidemian hillitsemiseksi oli erilaisia rajoituksia yleisötapahtumia koskien ja näiden takia pääosa tapahtumasta järjestettiin ulkona.
Tapahtuman aikana satunnaisesti valituilta asiakkailta kyseltiin muutamia kysymyksiä liittyen heidän kokemukseensa tapahtumasta. Heiltä saatiin kiitosta tapahtumasta ja sen järjestämisestä COVID-19 epidemian huomioon ottaen sekä muutamia asioita, joita haluttaisiin parantaa seuraavaa tapahtumaa silmällä pitäen. Näiden palautteiden sekä opinnäytetyön tekijän omien havaintojen pohjalta esitettiin muutamia kehitysehdotuksia, jotka keskittyvät pääasiassa asiakaskokemukseen, mutta myös muut prosessin aikana esiin tullet kehitysehdotukset kirjattiin opinnäytetyöhön toimeksiantajan hyödyksi.