MTV Uutisten viihdeosasto osaksi Instagramin uutistarjontaa
Tänav, Alexia (2023)
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023051110166
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023051110166
Tiivistelmä
Sosiaalinen media näyttelee tänä päivänä isoa roolia uutistalojen toiminnassa. Monilla uutistaloilla on suosituimmissa sosiaalisen median palveluissa vähintään yksi käyttäjätili, jolla edustetaan kyseessä olevaa mediataloa ja jonka kautta uutissisältöjä tuodaan somekansan etusivuille.
Tässä toiminnallisessa opinnäytetyössä otetaan ryhtiliike MTV Uutisten viihdeosaston Instagram-tilin päivittämiseen. MTV Uutisten viihdeosaston Instagram-tiliä päivitetään satunnaisesti silloin, kun joku viihdeosaston toimittajista ja/tai tuottajista muistaa niin tehdä. MTV Uutisten viihdeosaston Instagram-tilin päivittämiseen ei myöskään ole olemassa erillistä ohjeistusta, josta ilmenisi, millaisia postauksia tilille kannattaisi tehdä ja kuinka usein niitä tulisi tehdä. Tämän opinnäytetyön tavoite on löytää erilaisia Instagram-postauksia tekemällä ja kokeilemalla tapoja, joilla MTV Uutisten viihdeosaston Instagram-tiliä kannattaisi tavoittavuuden ja kiinnostavuuden näkökulmasta jatkossa päivittää. Työ on rajattu Instagram-sovellukseen. Työn toimeksiantaja on MTV Oy.
Opinnäytetyöhön kuului kahden viikon aktivointijakso, jonka aikana MTV Uutisten viihde-osaston Instagram-tilille jaettiin joka päivä sisältöä, useimmiten yhden kerran päivässä. Postaukset olivat Instagram-syötteeseen jaettuja kuvia ja videoita sekä Instagramin tarinat-osioon tehtyjä kuvapostauksia. Aktivointijakson ajankohta oli 30.11.– 15.12.2022.
MTV Uutisten viihdeosaston Instagram-tili tavoitti aktivointijakson aikana 995 prosenttia enemmän käyttäjätilejä edeltäviin kahteen viikkoon verrattuna. Huumorisisällöt ja ohjelmapaljastukset vaikuttavat kiinnostavan MTV Uutisten viihdeosaston Instagram-seuraajia kaikkein eniten. Tarina-postausten avulla yhä useampi käyttäjä puolestaan löytää tiensä MTV Uutisten verkkosivuille.
Tässä toiminnallisessa opinnäytetyössä otetaan ryhtiliike MTV Uutisten viihdeosaston Instagram-tilin päivittämiseen. MTV Uutisten viihdeosaston Instagram-tiliä päivitetään satunnaisesti silloin, kun joku viihdeosaston toimittajista ja/tai tuottajista muistaa niin tehdä. MTV Uutisten viihdeosaston Instagram-tilin päivittämiseen ei myöskään ole olemassa erillistä ohjeistusta, josta ilmenisi, millaisia postauksia tilille kannattaisi tehdä ja kuinka usein niitä tulisi tehdä. Tämän opinnäytetyön tavoite on löytää erilaisia Instagram-postauksia tekemällä ja kokeilemalla tapoja, joilla MTV Uutisten viihdeosaston Instagram-tiliä kannattaisi tavoittavuuden ja kiinnostavuuden näkökulmasta jatkossa päivittää. Työ on rajattu Instagram-sovellukseen. Työn toimeksiantaja on MTV Oy.
Opinnäytetyöhön kuului kahden viikon aktivointijakso, jonka aikana MTV Uutisten viihde-osaston Instagram-tilille jaettiin joka päivä sisältöä, useimmiten yhden kerran päivässä. Postaukset olivat Instagram-syötteeseen jaettuja kuvia ja videoita sekä Instagramin tarinat-osioon tehtyjä kuvapostauksia. Aktivointijakson ajankohta oli 30.11.– 15.12.2022.
MTV Uutisten viihdeosaston Instagram-tili tavoitti aktivointijakson aikana 995 prosenttia enemmän käyttäjätilejä edeltäviin kahteen viikkoon verrattuna. Huumorisisällöt ja ohjelmapaljastukset vaikuttavat kiinnostavan MTV Uutisten viihdeosaston Instagram-seuraajia kaikkein eniten. Tarina-postausten avulla yhä useampi käyttäjä puolestaan löytää tiensä MTV Uutisten verkkosivuille.