Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Sosiaalinen media osana sähköalan yrityksen markkinointiviestintää

Hoffrén, Pia; Salminen, Margit (2014)

 
Avaa tiedosto
Hoffren_Pia Salminen_Margit.pdf (2.002Mt)
Lataukset: 


Hoffrén, Pia
Salminen, Margit
HAAGA-HELIA ammattikorkeakoulu
2014
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2014061713095
Tiivistelmä
Tämän tutkimuksen tavoitteena oli selvittää, mitä kanavia globaalisti sähköalalla toimivan Yritys X:n kannattaisi hyödyntää markkinointiviestinnässään Suomessa sekä minkälaista sisältöä yrityksen pitäisi valituille asiakasryhmille sosiaalisessa mediassa tuottaa. Tarkoituksena oli myös selvittää, mistä kanavista yritys saisi potentiaalisia asiakkaita eli liidejä. Tässä opinnäytetyössä esitettiin toimenpiteitä, joilla yritys voi kehittää ja tehostaa läsnäoloa sosiaalisessa mediassa.

Opinnäytetyö koostui teoriaosuudesta, tutkimuksesta ja toimenpide-ehdotuksista. Teoriaosuudessa käsiteltiin digitaalista markkinointiviestintää ja tarkemmin sosiaalista mediaa sen osana. Sosiaalista mediaa tarkasteltiin kirjallisuuden, verkkolähteiden sekä itse sosiaalisen median kanavien perusteella yrityksen nykyisten asiakkaiden, eli ammattilaisten näkökulmasta katsottuna. Tavoitteena oli luoda kattava kuva aiheesta, ja sen vuoksi otettiin mukaan yrityksen tulevien asiakkaiden, eli sähköalan opiskelijoiden näkökulma.

Opinnäytetyössä käytettiin kvantitatiivista eli määrällistä tutkimusmenetelmää. Tutkimus toteutettiin lähettämällä lyhyet ja ytimekkäät kyselylomakkeet tarkoin pohdituilla kysymyksillä Yritys X:n tietokannassa oleville suomalaisille asiakkaille sekä kontaktien kautta valituille sähköalan opiskelijoille. Tämän jälkeen siirryttiin pohtimaan tutkimusongelmaa, eli missä kanavissa yrityksen nykyiset ja tulevat asiakkaat ovat ja minkälaisia odotuksia ja tarpeita heillä niissä on. Kyselyyn vastanneiden ammattiasiakkaiden määrää, joka oli tasan 1000, pidimme tilastollisena ihmeenä.

Tutkimuksen tuloksena todettiin, että toimeksiantajayrityksen on enemmän panostettava läsnäoloon sosiaalisessa mediassa ja kehitettävä digitaalista markkinointiviestintää valituissa kanavissa vastaamaan asiakkaiden tarpeita. Toimenpide-ehdotuksissa tuotiin esille niitä konkreettisia toimenpiteitä, joita tutkittu teoria, tulevat trendit, asiakkaiden kommentit sekä sosiaalisen median asiantuntijoiden korostamat asiat vahvistavat. Toimeksiantajayrityksen tulisi miettiä sosiaalisen median tuomia mahdollisuuksia ja haasteita niin sisäisesti kuin ulkoisesti ja sisällyttää ne strategiaprosesseihin.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste