Asiakastyytyväisyystutkimus Kuntosali- ja liikuntapalvelut GoFit Oy:lle
Siironen, Johanna (2023)
Siironen, Johanna
2023
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023051310524
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023051310524
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön toimeksiantajana oli Kuntosali- ja liikuntapalvelut GoFit Oy. Työn taustalla oli toimeksiantajan tarve kartoittaa asiakastyytyväisyyden nykytilanne ja hankkia asiakkailta tarpeellista tietoa heidän treenimieltymyksistään. Tavoitteena oli selvittää GoFit Oy:n nykyisten asiakkaiden tyytyväisyyttä yrityksen tarjoamiin palveluihin ja puitteisiin. Tutkimuksella pyrittiin tuottamaan yritykselle hyödyllistä tietoa, jonka avulla he voivat suunnitella ja kehittää toimintaansa edelleen.
Opinnäytetyön teoriaosuudessa käsiteltiin asiakastyytyväisyyttä ja siihen vaikuttavia tekijöitä, kuten palvelun laatua ja arvon tuottamista asiakkaalle sekä asiakkuutta ja asiakaskokemusta. Teoreettista viitekehystä käytettiin tutkimuksen kyselylomakkeen laadinnassa sekä tutkimustulosten tulkinnassa. Empiirinen tutkimus toteutettiin sähköisenä kyselytutkimuksena kevättalvella 2023. Kyselyyn vastasi 108 GoFit Oy:n asiakasta.
Asiakastyytyväisyystutkimuksessa kartoitettiin asiakkaiden tyytyväisyyttä useilla eri osa-alueilla. Toteutetun tutkimuksen perusteella GoFit Oy:n asiakastyytyväisyyden todettiin olevan erinomaisella tasolla. Tarvetta millekään suuremmille toimenpiteille ei löydetty. Tutkimuksella onnistuttiin tuottamaan toimeksiantajalle hyödyllistä tietoa heidän asiakkaistaan.
Opinnäytetyön teoriaosuudessa käsiteltiin asiakastyytyväisyyttä ja siihen vaikuttavia tekijöitä, kuten palvelun laatua ja arvon tuottamista asiakkaalle sekä asiakkuutta ja asiakaskokemusta. Teoreettista viitekehystä käytettiin tutkimuksen kyselylomakkeen laadinnassa sekä tutkimustulosten tulkinnassa. Empiirinen tutkimus toteutettiin sähköisenä kyselytutkimuksena kevättalvella 2023. Kyselyyn vastasi 108 GoFit Oy:n asiakasta.
Asiakastyytyväisyystutkimuksessa kartoitettiin asiakkaiden tyytyväisyyttä useilla eri osa-alueilla. Toteutetun tutkimuksen perusteella GoFit Oy:n asiakastyytyväisyyden todettiin olevan erinomaisella tasolla. Tarvetta millekään suuremmille toimenpiteille ei löydetty. Tutkimuksella onnistuttiin tuottamaan toimeksiantajalle hyödyllistä tietoa heidän asiakkaistaan.