Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Inbound-markkinointisuunnitelma majoitusyritykselle

Sakki, Susanna (2023)

 
Avaa tiedosto
Sakki_Susanna.pdf (1.389Mt)
Lataukset: 


Sakki, Susanna
2023
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023051510865
Tiivistelmä
Markkinointi on muuttunut viime vuosikymmenen aikana paljon. Ihmiset arvostavat omaa aikaansa nykyään enemmän ja haluavat itse valita mitä, missä ja miten heille markkinoidaan. Ihmiset ovat oppineet etsimään tarvitsemaansa tietoa internetistä. Suuret mainoskampanjat ja esimerkiksi puhelinmyynti ovat menettäneet kiinnostustaan inbound-markkinoinnin nousun myötä.
Opinnäytetyön tarkoituksena oli laatia inbound-markkinointisuunnitelma majoitusyritykselle. Inbound-markkinointi tarkoittaa asiakkaiden houkuttelua yrityksen verkkosivuille tarjoamalla heille arvokasta ja kiinnostavaa sisältöä. Inbound-markkinoinnissa valta on ostajalla ja hän saa itse päättää milloin vuorovaikutus asiakkaan ja myyjän välillä tapahtuu. Suunnitelma tarjoaa yksityiskohtaisia ohjeita ja vinkkejä siitä, miten majoitusyritykset voivat hyödyntää inbound-markkinointia ja siten parantaa liiketoimintaansa.
Opinnäytetyössä käydään ensin läpi inbound-markkinointia ja sen vaiheita yleisesti, jonka jälkeen syvennyttään markkinoinnissa käytettäviin kanaviin ja sisällöntuotantoon.
Yrityksen omat nettisivut ovat tärkein työkalu inbound-markkinoinnissa. Markkinointisuunnitelmassa kerrotaan, miten yritykselle voidaan luoda asiakasystävälliset ja houkuttelevat nettisivut. Nettisivujen lisäksi työssä käsitellään erikseen hakukoneoptimointia ja sen hyödyntämistä markkinoinnissa.
Markkinointisuunnitelman kohderyhmänä toimii 20–30-vuotiaat aikuiset ja suunnitelma on laadittu sen mukaan. Opinnäytetyössä käsitellään kohderyhmän perusteella valitut markkinointikanavat, joita ovat Instagram, TikTok, ja blogi. Jokaiselle kanavalle ideoidaan sisältöä sekä suunnitellaan aikataulu sisällön julkaisemiseen.
Opinnäytetyön tarkoituksena on antaa majoitusyrityksille tarvittavat tiedot ja taidot inbound-markkinoinnin hyödyntämiseen. Oikeanlaisen inbound-markkinoinnin avulla majoitusyritykset voivat kasvattaa asiakasvirtaansa ja lisätä liiketoimintaansa.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste