Asiakkuudenhallintajärjestelmän valinta ja käyttöönotto pk-yrityksessä
Finnström, Marika (2007)
Finnström, Marika
Satakunnan ammattikorkeakoulu
2007
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on 
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-200810073460
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-200810073460
Tiivistelmä
Tämä opinnäytetyö kuvaa asiakkuudenhallintajärjestelmän valintaa ja käyttöönottoa pkyrityksessä.  Opinnäytetyö on tehty Satakunnan Puhelin Oy:lle.  Opinnäytetyön alussa olen kertonut lyhyesti Satakunnan Puhelin Oy:stä. Yritysesittelyn  jälkeen teoriaa käsittelevässä luvussa on selvitetty asiakkuudenhallinnan määritelmä ja  asiakkuudenhallintajärjestelmän hyötyjä yritykselle.  Yleisen teorian jälkeen olen käsitellyt tulevan asiakkuudenhallintajärjestelmän  toimintatavoitteita ja järjestelmän määrittelyä. Olen myös kertonut hieman  valmisohjelmien ja räätälöityjen ohjelmien eroista. Tämän jälkeen on kerrottu  markkinoilla olevista asiakkuudenhallintajärjestelmistä. Näistä järjestelmistä  Satakunnan Puhelin Oy:n on valinnut sopivimman järjestelmän yritykselle. Seuraavaksi  yrityksen valitsemasta järjestelmästä on kerrottu hieman yksityiskohtaisemmin.  Kappaleessa 6 olen selvittänyt, mitä toimintoja uudessa järjestelmässä tulee olemaan.  Siitä löytyy myös uuden järjestelmän laitevaatimukset. Viimeisessä kappaleessa olen  kertonut asiakkuudenhallintajärjestelmän käyttöönotosta Satakunnan Puhelin Oy:ssä. 
